Czy mogę od razu żądać zwrotu pieniędzy

REKLAMA
REKLAMA
Konsument ma prawo w pierwszej kolejności żądać naprawy albo wymiany towaru niezgodnego z umową.
REKLAMA
Odstąpienie od umowy i w konsekwencji żądanie zwrotu pieniędzy jest możliwe dopiero, gdy wymiana albo naprawa są niemożliwe albo gdy sprzedawca nie zdoła naprawić lub wymienić towaru w odpowiednim czasie lub gdy naprawa lub wymiana produktu narażałaby kupującego na znaczne niedogodności.
Zobacz również: Kiedy odstąpienie od umowy z tytułu niezgodności towaru zumową jest możliwe
Dodatkowym warunkiem jest to, że wadliwość towaru musi być istotna, tzn. w znaczący sposób uniemożliwia konsumentowi korzystanie z niego.
Zobacz również: Gdy wady ujawnią się w krótkim czasie po zakupie
Podstawa prawna:
art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. u. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA