Z opisanego przykładu wynika, że konsument złożył reklamacje na podstawie karty gwarancyjnej. Oznacza to, że może wystosować tylko takie żądania, jakie są przewidziane w karcie gwarancyjnej. Dotyczy to zarówno praw konsumenta, np. czy może on w przypadku zaistnienia wady żądać tylko naprawy, czy też w niektórych sytuacjach wymiany, jak również określenia terminu wykonania naprawy. Zazwyczaj wynosi on 30 dni, ale nie jest to reguła. By być pewnym ile czasu musimy czekać na doprowadzenie do odpowiedniego stanu naszego sprzętu należy odwołać się do naszej karty gwarancyjnej.
Jeśli wskazany w gwarancji termin zostanie przekroczony, to można domagać się stosowanego odszkodowania z tytułu zwłoki. Jest to dokładnie pokrycie szkody majątkowej, pokrycie kosztów, wywołanej przekroczeniem terminu naprawy. Trzeba jednak zwrócić uwagę na tzw. związek przyczyno-skutkowy. Jest to związek pomiędzy opóźnieniem ze strony gwaranta a powstałą szkodą. Jeżeli analogiczna sytuacja miałaby miejsce podczas naprawy telefonu komórkowego, to szkodą mogłaby być kwota płaconego abonamentu podczas kiedy nie możemy korzystać z telefonu. W takiej sytuacji można domagać się zwrotu kosztów – części abonamentu za okres kiedy miało miejsce opóźnienie w naprawie.
Zobacz również: Jaki jest czas naprawy
Można też zastanowić się nad rezygnacją z naprawy gwarancyjnej, odebraniem sprzętu z serwisu i złożeniem reklamacji do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową. Jest to procedura nieco trudniejsza.
Zobacz również: Gwarancja nie obejmuje wszystkiego
Podstawa prawna:
ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 z późn. zm.).