Tak. Roszczenia kupującego dotyczące (w tym przypadku) żądania naprawy produktu przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru z umową. Przy czym przedawnienie nie może się skończyć przed upływem 2 letniego terminu odpowiedzialności sprzedawcy. W powyższym przykładzie wszystkie pozytywne przesłanki są spełnione. To znaczy:
- niezgodność towaru z umową ujawniła się przed upływem 2 lata od momentu zakupu drukarki,
- konsument niezwłocznie poinformował o tym sprzedawcę składając do niego reklamacje,
- minęło niewiele ponad pół roku od momentu złożenia reklamacji, co oznacza że roszczenie jeszcze się nie przedawniło, ponieważ nie upłynął rok.
Zobacz również: Kiedy można złożyć reklamację do sprzedawcy
Kolejnym pozytywnym dla kupującego aspektem tej sprawy jest to, że sprzedawca nie udzielając konsumentowi odpowiedzi na jego żądanie nie dochował należytego obowiązku. Ustosunkowanie się do reklamacji nastąpiło po 3 tygodniach od momentu jej złożenia. Przepisy ustawy mówią wyraźnie, że jeżeli przedsiębiorca nie udzieli odpowiedzi na reklamację dotyczącą żądania naprawy albo wymiany w ciągu 14 dni, to uważa się ją za uzasadnioną. W opisywanej sprawie termin ten został przekroczony.
Zobacz również: Reklamacja: czy czas wniesienia reklamacji ma znaczenia
Podsumowując: konsument może złożyć pismo do sprzedawcy z żądaniem naprawienia jego drukarki i wyznaczyć w tym celu odpowiedni termin. Jeśli przedsiębiorca nie wykona tego, kupujący będzie mógł wystosować kolejne roszczenia.
Podstawa prawna:
art. 8, 10 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).