Przepisy nie wskazują jednoznacznie jaki powinien być czas przewidziany na naprawę bądź wymianę towaru niezgodnego z umową. Ustawa przewiduje natomiast, że jeżeli naprawa (wymian jednego elementu z całego kompletu mebli będzie uznana jako naprawa całego towaru) nie jest możliwa do zrealizowania w odpowiednim czasie, to można zażądać od sprzedawcy obniżenia ceny. Natomiast jeżeli wady byłyby istotne można nawet odstąpić od umowy.
Za termin odpowiedni należy uznać czas, w którym realnie rzecz biorąc możliwe jest dokonanie konkretnych czynności. W tym przypadku można stwierdzić, że wystarczający byłby termin kilkudniowy.
Podstawa prawna:
art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. z.).