Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w ciągu 14 dni od dnia, w którym placówka operatora pocztowego ją otrzymała. W przypadku niemożliwości dochowania tego terminu, to poczta powinna o tym poinformować klienta na piśmie, określić przyczynę zwłoki i wskazać termin, w jakim udzieli odpowiedzi. Tych formalności poczta powinna dopełnić również w ciągu 14 dni. Nie może jednak udzielić odpowiedzi na reklamację później niż po 30 dniach od jej otrzymania.
Zobacz również: Poczta Polska ukarana za nieterminowe przesyłki
Od tej zasady istnieje jednak pewien wyjątek. Termin 30-dniowy może zostać przedłużony jeśli poczta musi przeprowadzić postępowanie wyjaśniające. Na przykład zebrane dowody wymagają wyjaśnienia albo dowodów i wyjaśnień nie udało się uzyskać w ciągu 14 dni od otrzymania przez jednostkę pocztową reklamacji.
Podstawa prawna:
par. 4 ust. 3 oraz par. 8 rozporządzenia ministra infrastruktury z 13 października 2003 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego.