Reklamacja przelewu bankowego
REKLAMA
REKLAMA
W przypadku gdy chcemy „przelać” pieniądze na inny rachunek bankowy, np. zapłacić przelewem internetowym za gaz, energię, telefon komórkowy, to bank zobowiązany jest do wykonania tej usługi w określonym terminie. Termin ten zazwyczaj wynika z umowy albo regulaminu. Jeżeli robimy zlecenie przelewu w banku albo za pomocą konta internetowego i pieniądze nie zostaną dostarczone na rachunek adresata w odpowiednim terminie, to znaczy, że bank nie wykonał umowy w sposób należyty. Konsekwencje tego poczuje szczególnie konsument, jeżeli jego rachunki nie zostaną opłacone w terminie i kontrahent zażąda od klienta odsetek za zwłokę.
REKLAMA
Składamy reklamację do banku
Ponieważ przepisy nie określają w jaki sposób reklamacja do banku powinna zostać złożona, tzn. że istnieje w tej kwestii pewna dowolność. Można to uczynić w formie pisemnej, elektronicznej, telefonicznej albo bezpośrednio w oddziale banku. Lepiej jest jednak zaopatrzyć się w dowód na to, że pismo zostało doręczone do banku.
W reklamacji należy zawrzeć wszystkie dane osobowe, przyczyny i okoliczności dla których składamy reklamację oraz nasze żądanie.
Warszawa, dn. …………………………
Jerzy Urbański
(podać dane teleadresowe klienta)
BANK POMORSKI S.A.
Oddział w ……………
(podać adres i siedzibę banku)
W dniu……………………… chciałem dokonać przelewu pieniędzy w kwocie …………………………………. na rachunek o numerze ………………………… Kwota została doręczona na rachunek adresata w dniu ……………………. tj. dwa dni po terminie, w którym Bank zgodnie z umową zobowiązał się do dokonywania tego typu czynności. W związku z tym żądam odszkodowania w kwocie ………………… Jest to równowartość kwoty, jaką zostałem obarczony przez firmę …………… w związku z nieterminową zapłatą rachunku.
(podpis klienta)
Zobacz również serwis: Prawa konsumenta
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat