Co powinno znajdować się w reklamacji przesyłki pocztowej
REKLAMA
REKLAMA
Reklamację na przesyłkę nadaną na poczcie można złożyć, gdy:
REKLAMA
- przesyłka nie została doręczona lub nie zawiadomiono o próbie jej doręczenia w terminie 14 dni od momentu jej nadania,
- przesyłka została doręczona uszkodzona.
Sposób składania reklamacji
Reklamację można złożyć:
- pisemnie,
- ustnie do protokołu,
- w każdej innej formie, która ujawnia wolę osoby reklamującej usługę sposób dostateczny, m.in. w formie elektronicznej.
Co powinno znajdować się w reklamacji:
1. rodzaj przesyłki,
2. uzasadnienia reklamacji – tzn. wskazać okoliczności, zgodnie z którymi konsument twierdzi, iż usługa nie została wykonana albo wykonano ją w sposób nienależyty,
3. kwotę odszkodowania,
4. podpis reklamującego,
5. oryginał potwierdzenia nadania przesyłki,
6. protokół szkody sporządzony podczas odbierania przesyłki uszkodzonej oraz jego opakowanie,
7. datę i miejsce nadania przesyłki,
8. numer nadany jej przez operatora pocztowego.
Jeżeli reklamacje chce złożyć adresat przesyłki, to nadawca musi złożyć stosowne oświadczenie, że nadawca zrzeka się prawa do dochodzenia roszczeń.
Jeżeli wystąpią jakieś braki w reklamacji i nie będą podane wszystkie niezbędne informacje wymagane od konsumenta, to będzie on zmuszony do ich uzupełnienia w terminie 7 dni. Gdyby w terminie to nie nastąpiło, operator pocztowy pozostawi reklamację bez rozpoznania.
ZOBACZ PRZYKŁAD
Odpowiedź
Placówka pocztowa powinna udzielić konsumentowi odpowiedzi w terminie 14 dni od momentu złożenia reklamacji. Jeżeli nie jest to możliwe do wykonania w tym terminie, to konsument musi być o tym poinformowany wraz z podaniem przyczyny zwłoki oraz terminu udzielenia odpowiedzi.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat