Co powinna zawierać reklamacja usługi telekomunikacyjnej
REKLAMA
REKLAMA
Konsumentowi przysługuje prawo składania reklamacji do operatora w kilku przypadkach:
REKLAMA
- gdy dostawca usług nie dotrzyma terminu rozpoczęcia świadczenia usługi telekomunikacyjnej,
- usługa nie została wykonana lub został wykonana w sposób nieodpowiedni,
- operator nieprawidłowo obliczył należność za usługę telekomunikacyjną.
Jeżeli konsument decyduje się na złożenie reklamacji w formie pisemnej to należy pamiętać o niezbędnych elementach, które pismo powinno zawierać.
W reklamacji powinno zamieścić się dane dotyczące:
- imienia i nazwiska oraz adres zamieszkania użytkownika,
- określenia przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu,
- wskazania okoliczności, ze względu na które konsument składa reklamacje,
- numeru przydzielonego reklamującemu, którego dotyczy reklamacja, numeru ewidencyjnego nadanego rpzez operatora lub adres miejsca zakończenia sieci,
- datę zawarcia umowy oraz termin rozpoczęcia usługi, jeśli reklamacja dotyczy niedotrzymania tego terminu,
- wysokości odszkodowania, w przypadku gdy konsument żąda ich wypłaty,
- numer konta bankowego lub adres, gdzie ma być wypłacone odszkodowanie albo wniosek o zaliczenie tych należności na poczet przyszłych płatności,
- podpis reklamującego.
Jeżeli pismo reklamacyjne będzie zawierało jakieś braki, to operator albo osoba upoważniona do przyjmowania reklamacji zobowiązana jest poinformować konsumenta o konieczności jej uzupełnienia. Reklamujący ma 7 dni na uzupełnienie braków. Jeżeli tego nie uczyni w tym terminie, operator telekomunikacyjny nie musi rozpatrywać pisma.
ZOBACZ PRZYKŁAD
Reklamacja przez telefon
REKLAMA
Konsument może również złożyć reklamacje w innej formie. Dopuszczalne jest złożenie reklamacji telefonicznie, ustnie do protokołu w Biurze Obsługi Klienta albo za pomocą innych środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną.
Osoba, która złożyła reklamacje do operatora powinna otrzymać potwierdzenie jej przyjęcia przez dostawcę usług w terminie 14 dni od momentu złożenia pisma. Chyba, że przedsiębiorca w tym czasie udzieli odpowiedzi na reklamacje.
Zobacz również: Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych
Reklamacje należy złożyć w terminie 12 miesięcy od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego.
W dniu 23 lipca nastąpiła przerwa w świadczeniu. Konsument nie mógł wykonywać żadnych telefonów, nikt nie mógł się też do niego dodzwonić. Kiedy można złożyć reklamacje? Jeżeli okres rozliczeniowy przypada na 31 lipiec, to reklamacje należy złożyć ciągu 12 miesięcy licząc od ostatniego dnia lipca.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat