Nietrafiony prezent na Święta – co zrobić?

REKLAMA
REKLAMA
Nietrafiony prezent kupiony przez Internet – kiedy można zwrócić?
Nietrafiony prezent kupiony przez Internet można zwrócić bezwarunkowo w ciągu 14 dni - wynika z informacji Urzędu Konkurencji i Konsumentów.
REKLAMA

Zakupy przez internet - termin zwrotu
REKLAMA
Czas jest liczony od momentu otrzymania przesyłki. Zgodnie z prawem nie musimy podawać przyczyny takiego zwrotu. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zwykle można pobrać ze strony internetowej sklepu z którego dana rzecz pochodzi. Co ważne, nie może ona być uszkodzona, mieć odciętych metek, ani zniszczonego oryginalnego opakowania. Prezent nienoszący śladów użytkowania należy odesłać w ciągu 14 dni.
Niektóre sklepy internetowe umożliwiają również wymianę towaru. Polega ona na zwróceniu zakupionej rzeczy na zasadzie odstąpienia umowy. Sprzedawca po jej otrzymaniu przesyła nam np. rzecz w innym rozmiarze. Dlatego zawsze warto skontaktować się (e-mailowo bądź telefonicznie) z daną firmą i zapytać o przewidziane przez danego przedsiębiorcę możliwości.
Nietrafiony prezent kupiony w sklepie stacjonarnym – kiedy można zwrócić?
Co do zasady polskie prawo nie daje kupującemu możliwości zwrotu towaru pełnowartościowego, zakupionego w sklepie stacjonarnym tylko dlatego, że się rozmyślił. Jednak warto sprawdzić regulamin takiego sklepu, gdyż wiele z nich umożliwia zwrot, bądź wymianę zakupionej rzeczy. Termin każdy przedsiębiorca określa indywidualnie. Często jest to 14 dni, 30 bądź 90.

Prezent zakupiony w sklepie stacjonarnym
Wielu firmom zależy na dobrych relacjach z klientem, dlatego zawsze warto się skontaktować i zapytać, czy jest taka możliwość.
REKLAMA
REKLAMA