Co zrobić z nierzetelnym przewoźnikiem
REKLAMA
REKLAMA
Tak. Swoich praw można w tej sytuacji dochodzić od przewoźnika. Wynika to z tego, że z chwilą wydania rzeczy przeszło na konsumenta ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
REKLAMA
Z momentem wydania rzeczy sprzedanej na kupującego przechodzą korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo jej przypadkowej utraty lub uszkodzenia. Wyjaśnić należy to, że za moment wydania rzeczy uznaje się chwilę, kiedy sprzedający faktycznie się jej wyzbywa, traci władztwo nad nią. Może to być więc chwila, kiedy sprzedawca oddaje przewoźnikowi rzecz w celu jej dostarczenia do kupującego.
Wydanie rzeczy jest obowiązkiem sprzedającego, ale już sposób jej wydania zależy od ustaleń stron. W tym przypadku roszczenia należy kierować do firmy przewozowej.
Warto wiedzieć, że kupujący zobowiązany jest do uiszczenia ceny, ale dopiero po odebraniu towaru i po umożliwieniu mu jego zbadania. Może to być swobodnie modyfikowane przez strony umowy, jednakże dla dobra i bezpieczeństwa konsumenta lepiej jest zapłacić dopiero po odbiorze mebli.
Podstawa prawna:
art. 544 i 548 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
Zadaj pytanie: Forum
Zobacz serwis: Prawa konsumenta
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat