Tak. Sprzedawca zobowiązany jest udzielić kupującemu wszelkich informacji na temat prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. Powinny być one jasne i zrozumiale dla konsumenta oraz niewprowadzające w błąd. A przede wszystkim powinny być przekazane w języku polskim.
Przedsiębiorca ma obowiązek podać w szczególności nazwę towaru, określenie producenta lub importera i kraj pochodzenia towaru, znak bezpieczeństwa i znak zgodności (wymagane przez odrębne przepisy), informację o dopuszczeniu towaru do obrotu na terenie Polski oraz - stosownie do rodzaju towaru - określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane w odrębnych przepisach. Jeżeli rodzaj informacji na to pozwala, instrukcja obsługi może być wyrażona w powszechnie zrozumiałej formie graficznej.
Na żądanie kupującego sprzedawca jest obowiązany wyjaśnić znaczenie poszczególnych postanowień umowy.
Podstawa prawna:
art. 3 ust. 6 ustawy z dnia 22 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
Zadaj pytanie: Forum
Zobacz serwis: Prawa konsumenta