Tak. Żywność jest przedmiotem sprzedaży konsumenckiej i również może być reklamowana. To samo dotyczy towarów, które są sprzedawane luzem. Jeżeli kupiliśmy artykuły spożywcze, a później stwierdziliśmy ich niezgodność z umową to możemy je zareklamować. Najlepiej jak najszybciej, gdyż terminy są krótkie.
Reklamacja towarów paczkowanych i sprzedawanych luzem
Czas jaki mamy na wniesienie reklamacji żywności określa rozporządzenie z dnia 30 stycznia 2003 r. w sprawie terminów zawiadomienia sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności towaru żywnościowego z umową. Zgodnie z tym rozporządzeniem kupujący traci uprawnienie z tytułu niezgodności towaru z umową, jeżeli nie zawiadomi niezwłocznie o tym sprzedawcę. W każdej sytuacji takie zawiadomienie musi mieć miejsce w terminie do trzech dni od daty otwarcia opakowania w przypadku towarów paczkowanych.
Trzy dni na reklamację ma także konsument, który nabył towar sprzedawany luzem. W tym przypadku termin zaczyna biec od dnia sprzedaży lub otrzymania towaru.
Zawiadomienie o niezgodności towaru można złożyć do nie później niż przed upływem daty minimalnej trwałości produktu lub terminu jego przydatności do spożycia. Po ich upływie nasze uprawnienia do reklamacji towaru niezgodnego z umową nie będą uwzględnione. Warunek ten nie odnosi się do towarów, które nie posiadają takich terminów.
W podanym przykładzie sprzedawca nie może odmówić nam przyjęcia reklamacji kupionych owoców, jeżeli dokonaliśmy tego najpóźniej trzy dni od daty sprzedaży. Nie ma znaczenia, że owoce były sprzedawane luzem, gdyż także taki towar podlega reklamacji.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra gospodarki, pracy i polityki społecznej z dnia 30 stycznia 2003 r. w sprawie terminów zawiadomienia sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności towaru żywnościowego z umową (Dz. U. 2003 nr 31 poz. 258).
Zadaj pytanie: Forum
Zobacz serwis: Prawa konsumenta