Jeżeli reklamacja została złożona do sprzedawcy, to on powinien się do niej ustosunkować. Można byłoby żądać odpowiedzi od producenta towaru, jeżeli złożono by reklamacje z tytułu gwarancji a on byłby gwarantem albo zakupiono by torebkę bezpośrednio od gwaranta. W przeciwnym razie nie jest stroną tej sprawy.
W przypadku natomiast uwidocznienia się wad produktu przed upływem 6 miesięcy od momentu jego zakupu domniemuje się, że towar był niezgodny z umową już w chwili jego wydania. Jeżeli sprzedawca powołuje się na jakąś tezę, np. twierdzi, że zniszczenia torebki są następstwem zwykłego użytkowania, to powinien to w tym wypadku udowodnić. Może w tym celu posłużycie opinią eksperta z tej dziedziny.
Podstawa prawna:
art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje
Zadaj pytanie: Forum
Zobacz serwis: Prawa konsumenta