Czy do reklamacji trzeba załączyć uszkodzone opakowanie

REKLAMA
REKLAMA
Niestety tak. Jeżeli paczka została dostarczona w uszkodzonym opakowaniu, to składając reklamację, należałoby je dołączyć. Uszkodzone opakowanie stanowiłoby dowód uzasadniający roszczenie.
REKLAMA
Oprócz uszkodzonego opakowania konsument powinien dołączyć inne dowody:
- protokół sporządzony bezpośrednio po przyjęciu uszkodzonej paczki,
- oświadczenie o stwierdzeniu widocznych ubytków lub uszkodzeń paczki,
- oświadczenie o stwierdzeniu niewidocznych ubytków lub uszkodzeń, jeżeli zostały zgłoszone operatorowi w ciągu 7 dni od przyjęcia przesyłki przez adresata.
Oświadczenie o widocznych ubytkach i uszkodzeniach osoba składająca reklamację powinna złożyć zaraz po przyjęciu paczki.
Podstawa prawna:
par. 5 rozporządzenia ministra infrastruktury z 13 października 2003 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego.
Zobacz serwis: Prawa konsumenta
Zadaj pytanie: Forum
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA