Czy brak odpowiedzi oznacza uznanie reklamacji
REKLAMA
REKLAMA
Tak, sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania wymiany. Jeżeli sprzedawca nie udzieli konsumentowi żadnej odpowiedzi w tym terminie, to uważa się, że uznał on żądania klienta za uzasadnione.
REKLAMA
Czytaj: Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?
Niedopuszczalne jest wyłączenie albo ograniczenie obowiązku sprzedawcy do konieczności jego ustosunkowania się w ciągu 14 dni do żądania dotyczącego wymiany albo naprawy.
Przedsiębiorca nie może też żądać od konsumenta, żeby złożył oświadczenie, że wie o wszystkich niezgodnościach towaru z umową bądź że strony zgodnie wybierają prawo obce do rozpoznawania sporów wynikających na tle niezgodności zakupionego towaru z umową.
Podstawa prawna:
art. 8 i 11 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje
Zadaj pytanie: Forum
Zobacz serwis: Prawa konsumenta
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat