Czy brak odpowiedzi oznacza uznanie reklamacji
![Brak odpowiedzi oznacza uznanie reklmacji.](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nNC/5pbmZvci5wbC9wL19maWxl/cy83NDAwMC9yZWtsYW1hY2/phMi5qcGciLCJ3IjozNTB9.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Tak, sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania wymiany. Jeżeli sprzedawca nie udzieli konsumentowi żadnej odpowiedzi w tym terminie, to uważa się, że uznał on żądania klienta za uzasadnione.
REKLAMA
Czytaj: Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?
Niedopuszczalne jest wyłączenie albo ograniczenie obowiązku sprzedawcy do konieczności jego ustosunkowania się w ciągu 14 dni do żądania dotyczącego wymiany albo naprawy.
Przedsiębiorca nie może też żądać od konsumenta, żeby złożył oświadczenie, że wie o wszystkich niezgodnościach towaru z umową bądź że strony zgodnie wybierają prawo obce do rozpoznawania sporów wynikających na tle niezgodności zakupionego towaru z umową.
Podstawa prawna:
art. 8 i 11 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje
Zadaj pytanie: Forum
Zobacz serwis: Prawa konsumenta
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
![certificate](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9zdGF0a/WMtaW5mb3JwbC5pbmZvci5wbC/9pbWFnZXMvY2VydGlmaWNhdGV/fbWluLjEyZGFhMGNlLnBuZyJ9.jpg)
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat