Konsument może złożyć reklamacje do sprzedawcy w ciągu 2 lat od momentu zakupu rzeczy. Ma prawo domagać się w pierwszej kolejności, aby towar został naprawiony lub wymieniony na nowy. Jeżeli nie jest możliwe do zrealizowania w odpowiednim czasie albo narażałoby kupującego na znaczne niedogodności konsument może żądać aby sprzedawca obniżył cenę, a jeśli dodatkowo niezgodność towaru z umową jest istotna przysługuje mu odstąpienie od umowy i żądanie zwrotu pieniędzy.
Zobacz: Czy można składać reklamację w innym sklepie?
Składając reklamację, należy wskazać na wady rzeczy, które uzasadniają zarzut, że zakupiony produkt jest niezgodny z umową, co powoduje, że nie nadaje się on do celu, w jakim zwykle jest używany, albo nie ma właściwości, które powinny go cechować.
Sprzedawca odpowiada za towar w ciągu 2 lat od dnia zakupu, ale obowiązkiem konsumenta jest poinformowanie go o niezgodności towaru z umową w ciągu 2 miesięcy od dnia jej wykrycia. Reklamację składa się na piśmie.
Podstawa prawna:
art. 8, 9, 10 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
Zobacz serwis: Prawa konsumenta
Zadaj pytanie: Forum