Brak karty gwarancyjnej jest niewystarczającym powodem do odstąpienia od umowy. Przepisy wskazują, że konsument może odstąpić od umowy sprzedaży rzeczy, jeśli towar jest niezgodny z umową, jego naprawa ani wymiana nie jest możliwa albo nie został wykonana w odpowiednim czasie lub też narażałyby kupującego na znaczne niedogodności. Koniecznym do spełnienia warunkiem jest również istotna niezgodność towaru umową.
W przypadku sprzedaży produktów przez internt istnieje możliwość zrezygnowania z zakupu bez podawania przyczyny. Termin na odstąpienie od umowy wynosi 10 dni. W tym wypadku już on upłynął.
W przypadku jednak braku posiadania karty gwarancyjnej należy pamiętać, że konsument zawsze może skorzystać z uprawnień ustawowych, czyli tzw. niezgodności towaru z umową. Kupujący może zareklamować rzecz, jeżeli ta nie nadaje się do celu do jakiego jest przeznaczona albo nie ma cech właściwych dla towaru danego rodzaju. Odpowiedzialność sprzedawcy na tej podstawie trawa 2 lata od momentu wydania towaru.
Jeżeli natomiast kupującemu zależy na posiadaniu karty gwarancyjnej, ponieważ są w niej zapisane korzystniejsze warunki, to można zgłosić o pomoc do rzecznik konsumentów.
Podstawa prawna:
art. 13 w zw. z art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
Zadaj pytanie: Forum
Zobacz serwis: Prawa konsumenta