Jak wyegzekwować przesłanie karty gwarancyjnej
REKLAMA
REKLAMA
Brak karty gwarancyjnej jest niewystarczającym powodem do odstąpienia od umowy. Przepisy wskazują, że konsument może odstąpić od umowy sprzedaży rzeczy, jeśli towar jest niezgodny z umową, jego naprawa ani wymiana nie jest możliwa albo nie został wykonana w odpowiednim czasie lub też narażałyby kupującego na znaczne niedogodności. Koniecznym do spełnienia warunkiem jest również istotna niezgodność towaru umową.
REKLAMA
W przypadku sprzedaży produktów przez internt istnieje możliwość zrezygnowania z zakupu bez podawania przyczyny. Termin na odstąpienie od umowy wynosi 10 dni. W tym wypadku już on upłynął.
W przypadku jednak braku posiadania karty gwarancyjnej należy pamiętać, że konsument zawsze może skorzystać z uprawnień ustawowych, czyli tzw. niezgodności towaru z umową. Kupujący może zareklamować rzecz, jeżeli ta nie nadaje się do celu do jakiego jest przeznaczona albo nie ma cech właściwych dla towaru danego rodzaju. Odpowiedzialność sprzedawcy na tej podstawie trawa 2 lata od momentu wydania towaru.
Jeżeli natomiast kupującemu zależy na posiadaniu karty gwarancyjnej, ponieważ są w niej zapisane korzystniejsze warunki, to można zgłosić o pomoc do rzecznik konsumentów.
Podstawa prawna:
art. 13 w zw. z art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
Zadaj pytanie: Forum
Zobacz serwis: Prawa konsumenta
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat