Nie. Dopuszczalność wymiany lub zwrotu odzieży zależy tylko od woli sprzedawcy. Nie ma żadnych uregulowań prawnych, które gwarantowałyby taki przywilej konsumentom.
Odpowiedzialność sprzedawcy
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego za niezgodność towaru z umową, gdy towar jest wadliwy, lub nie posiada gwarantowanych właściwości. Przypadek nieodpowiedniego rozmiaru nie kwalifikuje się pod taką odpowiedzialność i nie może być podstawą reklamacji.
Zobacz serwis: Sprzedaż towarów
Uprawnienie sprzedawcy
Wiele dużych sklepów odzieżowych deklaruje możliwość zwrotu lub wymiany w terminie nawet do 30 dni. Takie uprawnienie ma zachęcić klientów do nabywania. Ale równie często znaleźć można informację, iż zwrot czy wymiana nie jest akceptowana. Jest to dozwolone zastrzeżenie sprzedawcy i oczywiście nie wyklucza reklamacji.
W przypadku, gdy nie jesteśmy pewni co do rozmiaru, warto przed dokonaniem zakupu upewnić się, czy istnieje możliwość wymiany. Jeżeli sprzedawca wyraża zgodę na zwrot zakupu warto prosić o odnotowanie tego na paragonie.
Podstawą wymiany lub zwrotu jest zawsze paragon.
Sklepy internetowe
Zakupy w Internecie dają konsumentowi więcej uprawnień. W przypadku zamówienia on-line, klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, bez podawania przyczyn. Oznacza to, że może odesłać określoną rzecz jeśli jej rozmiar jest nieodpowiedni czy też przestała mu się podobać.
Zobacz serwis: Konsument w sieci