Czy zły rozmiar ubrania uprawnia do reklamacji?
REKLAMA
REKLAMA
Nie. Dopuszczalność wymiany lub zwrotu odzieży zależy tylko od woli sprzedawcy. Nie ma żadnych uregulowań prawnych, które gwarantowałyby taki przywilej konsumentom.
REKLAMA
Odpowiedzialność sprzedawcy
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego za niezgodność towaru z umową, gdy towar jest wadliwy, lub nie posiada gwarantowanych właściwości. Przypadek nieodpowiedniego rozmiaru nie kwalifikuje się pod taką odpowiedzialność i nie może być podstawą reklamacji.
Zobacz serwis: Sprzedaż towarów
Uprawnienie sprzedawcy
REKLAMA
Wiele dużych sklepów odzieżowych deklaruje możliwość zwrotu lub wymiany w terminie nawet do 30 dni. Takie uprawnienie ma zachęcić klientów do nabywania. Ale równie często znaleźć można informację, iż zwrot czy wymiana nie jest akceptowana. Jest to dozwolone zastrzeżenie sprzedawcy i oczywiście nie wyklucza reklamacji.
W przypadku, gdy nie jesteśmy pewni co do rozmiaru, warto przed dokonaniem zakupu upewnić się, czy istnieje możliwość wymiany. Jeżeli sprzedawca wyraża zgodę na zwrot zakupu warto prosić o odnotowanie tego na paragonie.
Podstawą wymiany lub zwrotu jest zawsze paragon.
Sklepy internetowe
Zakupy w Internecie dają konsumentowi więcej uprawnień. W przypadku zamówienia on-line, klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, bez podawania przyczyn. Oznacza to, że może odesłać określoną rzecz jeśli jej rozmiar jest nieodpowiedni czy też przestała mu się podobać.
Zobacz serwis: Konsument w sieci
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat