Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta - od lutego 2024 r. w dni powszednie można dzwonić przez całą dobę [800 190 590]
REKLAMA
REKLAMA
Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta - dłuższe godziny pracy od lutego 2024 r.
Rzecznik Praw Pacjenta poinformował, że od 1 lutego 2024 roku infolinia będzie czynna całodobowo w dniu powszednie. Na tę infolinię będzie można zadzwonić i uzyskać informacje dot. praw pacjenta od poniedziałku, od godziny 8:00 do piątku, do godziny 20:00. Zatem tak naprawdę przez całą dobę ta infolinia będzie czynna we wtorki, środy i czwartki. Natomiast w poniedziałki od 8:00 do północy, a w piątki od godziny 0:00, do godziny 20:00.
Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta udziela informacji m.in. o:
- prawach jakie przysługują pacjentom, w tym przysługujących w konkretnej opisanej przez pacjenta sprawie;
- sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu m.in. wskazuje praktyczne wskazówki i działania, które warto podjąć dochodząc swoich praw;
- instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich kompetencji mogą rozwiązać problem;
- pomaga rozwiać wątpliwości odnośnie ewentualnego naruszenia praw pacjenta;
- zasadach korzystania ze świadczeń;
- szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej;
- drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia.
Infolinia w dni powszednie będzie dostępna dla wszystkich pacjentów pod bezpłatnym, niezmienionym numerem telefonu, 800 190 590 z telefonów stacjonarnych i komórkowych.
22 688 05 00 to numer dla połączeń z zagranicy oraz dla osób, które mają zablokowane połączenia z numerów 800 xxx xxx. Koszt połączenia wg taryfy operatora.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat