Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) - kiedy można z niej skorzystać?
REKLAMA
REKLAMA
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK)
Z TPK możemy skorzystać, gdy:
- nagle zachorujemy, a lekarz rodzinny już nie pracuje
- nagle pogorszy się stan naszego zdrowia, nie mamy jednak objawów sugerujących, że jesteśmy w stanie bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły poprawy
- zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może niekorzystnie wpłynąć na stan naszego zdrowia.
W takich sytuacjach możemy zadzwonić pod numer telefonu 800 137 200 lub wypełnić formularz dostępny na stronie https://www.gov.pl/web/zdrowie/tpk
Z TPK skorzystamy:
- od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia.
- w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.
Co uzyskamy kontaktując się z TPK?
Kontaktując się z TPK, otrzymamy profesjonalne porady w formie telekonsultacji od:
- pielęgniarki
- położnej
- lekarza
Korzystając z TPK, możena również otrzymać:
- e-receptę
- e-skierowanie
- e-zwolnienie
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu obsługuje pacjentów w kilku językach, w tym polskim, angielskim i ukraińskim.
Źródło: Rzecznik Praw Pacjenta
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat