Na Internetowe Konto Pacjenta (IKP) można się zalogować także za pomocą aplikacji mObywatel. W jaki sposób?
- Jak zalogować się do IKP za pomocą aplikacji mObywatel?
- Jak potwierdzić swoją tożsamość za pomocą mObywatela, kiedy logujemy się na komputerze?
- Jak potwierdzić swoją tożsamość za pomocą mObywatela, kiedy logujemy się w telefonie komórkowym?
- Nowe potwierdzenia profilu zaufanego
Jak zalogować się do IKP za pomocą aplikacji mObywatel?
Ścieżka logowania do IKP nie zmieniła się. W prawym górnym rogu w portalu pacjent.gov.pl należy wybrać opcję „Zaloguj się”, a następnie „Zaloguj się na IKP”. Można też wybrać funkcję „Logowanie na IKP” na banerze na głównej stronie portalu.
W kolejnym kroku użytkownik wybiera jak chce się zalogować na Internetowe Konto Pacjenta (IKP):
- za pomocą profilu zaufanego;
- za pomocą mojeID w banku
- poprzez e-dowód — elektroniczny dowód osobisty
- przez aplikację mObywatel.
Jak potwierdzić swoją tożsamość za pomocą mObywatela, kiedy logujemy się na komputerze?
- wybieramy logowanie przez mObywatela
- postępujemy według instrukcji:
- logujemy się do aplikacji mObywatel
- w dolnej części ekranu wybieramy ikonę z kodem QR
- skanujemy telefonem kod ze strony
- potwierdzamy zgodę na potwierdzenie danych
- korzystamy z IKP.
Jak potwierdzić swoją tożsamość za pomocą mObywatela, kiedy logujemy się w telefonie komórkowym?
- wybieramy logowanie przez mObywatela
- postępujemy według instrukcji:
- klikamy na kafelek, by skopiować kod do schowka
- logujemy się do aplikacji mObywatel
- w dolnej części ekranu wybierz ikonę z kodem QR
- wklej kod
- potwierdź zgodę na potwierdzenie Twoich danych
- korzystaj z IKP.
Nowe potwierdzenia profilu zaufanego
Do tej pory potwierdzenie logowania do profilu zaufanego odbywało się przez kod wysłany SMS-em. Teraz kod można dostać powiadomieniem push w aplikacji mObywatel.
Żeby to było jednak możliwe, trzeba zmienić sposób autoryzacji w swoim profilu zaufanym:
- zalogować się na stronę https://pz.gov.pl
- wejść w menu pod swoim nazwiskiem w prawym górnym rogu
- wybrać zakładkę — „profil zaufany” > „Szczegóły profilu”
- kliknąć opcję „Zmień metodę autoryzacji”
- wybrać powiadomienia push
- w aplikacji mObywatel odebrać powiadomienie z prośbą o potwierdzenie tej zmiany
- zatwierdić zmianę.
W każdej chwili można wrócić do potwierdzania logowania przez SMS z kodem.
Źródło: pacjent.gov.pl