E-recepta Internetowe Konto Pacjenta
E-receptę na leki można zamówić na swoim Internetowym Koncie Pacjenta (IKP). Warto jednak pamiętać, iż dotyczy to tylko leków, których stale zażywamy, czyli tych, na które lekarz już wcześniej wystawił receptę.
Wcześniej należy wybrać przychodnię i lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.
Jak zamówić e-receptę przez Internet krok po kroku?
Pierwszym krokiem jest zalogowanie się na swoje Internetowe Konto Pacjenta. Wystawiona recepta znajduje się w zakładce „Recepty”/„Moje recepty”. Po wybraniu wszystkich leków, które chcemy zamówić, naciskamy przycisk „Zamów receptę", a następnie potwierdzamy.
Ważne! Lekarz ostatecznie decyduje czy można kontynuować leczenie bez dodatkowej konsultacji.
Jak sprawdzić e-receptę?
W zakładce „Recepty”/„Zamówione recepty” można sprawdzić, na jakim etapie jest prośba o e-receptę.
Co w sytuacji, gdy dana przychodnia jeszcze nie obsługuje funkcji zamawiania recept? Przy składaniu zamówienia dowiemy się, iż nie może być ono zrealizowane. Pacjent zostanie również poinformowany o tym, iż należy skontaktować się z placówką podstawowej opieki zdrowotnej.
Na czym polega e-recepta?
Recepta elektroniczna (e-recepta) zastąpiła tradycyjną receptę papierową. Informacje o takiej recepcie pacjent otrzymuje w postaci SMS-a z 4-cyfrowym kodem dostępu lub/i e-maila albo wydruku informacyjnego.
Źródło: pacjent.gov.pl