Składamy zamówienie
Zanim złożymy zamówienie warto zapoznać się z regulaminem apteki, który zawiera szczegółowe informacje dotyczące zamawiania produktów.
Upewnijmy się, że na stronie internetowej znajdują się dane adresowe apteki oraz numer telefonu. Apteki wysyłkowe powinny zapewnić klientom możliwość kontaktu telefonicznego w godzinach pracy placówki oraz przez dwie godziny po ustalonych godzinach dostaw w zakresie dotyczącym jakości i bezpieczeństwa stosowania zamawianego leku.
Podmiot prowadzący sprzedaż wysyłkową leków musi poinformować pacjenta o:
1) nazwie, siedzibie przedsiębiorcy, adresie placówki oraz organie, który wydał zezwolenie na prowadzenie placówki, i numerze zezwolenia;
3) sposobie zapłaty;
4) kosztach przesyłki oraz terminie i sposobie dostawy;
5) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy;
6) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie mają charakter wiążący;
7) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe;
8) możliwości odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od dnia dostawy produktu leczniczego, bez ponoszenia kosztów innych niż bezpośrednie koszty zwrotu.
Zamówienie na konkretne leki składamy telefonicznie, faksem, za pomocą poczty elektronicznej lub specjalnego formularza umieszczonego na stronie internetowej apteki.
Przed złożeniem zamówienia warto upewnić się czy numer karty kredytowej oraz dane osobowe będą chronione. Zapoznajmy się więc z informacjami na temat zabezpieczeń oraz polityki prywatności .
Zobacz również: Kiedy mam prawo otrzymać tańszy lek?
Odpowiedni transport
Zgodnie z prawem wysyłający ma obowiązek zapewnić takie warunki transportu, które uniemożliwią dostęp do produktów leczniczych osobom nieupoważnionym. W czasie transportu produkt podlega kontroli temperatury. Zamówione leki muszą być zabezpieczone przed mikroorganizmami oraz szkodnikami. W żadnym wypadku nie może dojść do pomieszania o skażenia produktów leczniczych.
Zwrot towaru
Jeżeli zamówiony medykament posiada wadę jakościową lub został wydany w niewłaściwy sposób, możemy zwrócić go w terminie 10 dni od dnia dostawy. Nie ponosimy z tego tytułu kosztów, z wyjątkiem kosztów zwrotu przesyłki.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 14 marca 2008 r. w sprawie warunków wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza.
Zobacz również serwis: Prawa pacjenta