Szybsze przeniesienie numeru
REKLAMA
REKLAMA
Użytkownicy usług telekomunikacyjnych chcący przenieść swój dotychczasowy numer telefonu do innego operatora mogą czuć się zadowoleni. Zgodnie z przygotowanym przez ministerstwo infrastruktury projektem zmiany rozporządzenia w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych procedura ta ma zostać skrócona.
REKLAMA
Siedem dni dla telefonów stacjonarnych i jeden dzień dla komórek
Nowe wytyczne wskazują, że czas, jaki jest niezbędny do przeniesienie numeru w sieci stacjonarnej może na życzenie abonenta zostać skrócony do 7 dni Abonenci sieci komórkowych będą czekać jeszcze krócej, bowiem tylko 1 dzień. Taki sam rygor dotyczy usługi przepłaconej, czyli tzw. usługi pre-paid.
Czy przeniesienie numeru zawsze jest możliwe?
Odmowa zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru może być udzielona abonentowi wyłącznie w przypadku braku możliwości technicznych, stwierdzona decyzją Prezesa UKE oraz gdy lokalizacja abonenta znajduje się:
- poza obszarem sieci telekomunikacyjnej operatora, do którego zapewnia przyłączenie nowy dostawca,
- w strefie numeracyjnej innej niż lokalizacja, w której przydzielono abonentowi numer geograficzny.
Przerwa w świadczeniu usług
W związku ze zmianami technicznymi jakie zachodzą podczas przenoszenia numeru abonenta mogą nastąpić przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych. Projekt rozporządzenia przewiduje, że nie mogą one być dłuższe niż 24 godziny w przypadku telefonów stacjonarnych. Natomiast użytkownik sieci komórkowej powinien liczyć się z przerwą nie dłuższą niż 3 godziny w porze nocnej pomiędzy godzina 0:00 a 3:00. W obu przypadkach przerwa w świadczeniu usług telekomunikacyjnych może trwać dłużej tylko jeżeli użytkownik wyraził na to zgodę.
Umowy zawarte na czas określony a przeniesienie numeru
REKLAMA
Aby prawo do przeniesienia numeru zostało zrealizowane konsument musi najpierw złożyć w formie pisemnej wniosek o potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru do nowego dostawcy usług. Nie ma tutaj rozróżnienia na abonentów, którzy mają zawartą umowę na czas nieokreślony i określony. W obu przypadkach użytkownik składa razem z wnioskiem oświadczenie, że został poinformowany o kosztach związanych z przeniesieniem numeru.
Jednakże w przypadku umów terminowych dotychczasowy operator dodatkowo musi poinformować abonenta o możliwości pobrania przez dotychczasowego dostawce usług opłat z tytułu wcześniejszego rozwiązania dotychczasowej umowy.
Zadaj pytanie: Forum
Zobacz serwis: Prawa konsumenta
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat