REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Co nowego

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Szybsze przeniesienie numeru

Resort infrastruktury chce usprawnić i przyspieszyć procedury przeniesienia numeru. Między operatorami komórkowymi okres ten miałby wynosić jeden dzień . W sieciach stacjonarnych okres ma skrócić się do siedmiu dni.

Jak sklepy internetowe informują konsumentów

Sklepy internetowe przyzwyczaiły nas do niskich cen i szybkich dostaw. Jednak często nie informują konsumentów o prawie zwrotu zakupionego towaru w ciągu 10 dni od nadejścia przesyłki i innych uprawnieniach.

"Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy"

Tytułowe zdanie to sprytny, choć niezgodny z prawem wybieg sprzedawców. Niestety wielu klientów zostało w ten sposób odstraszonych od złożenia reklamacji. Pamiętajmy zatem, że jeżeli zakupiony przez nas towar jest wadliwy – mamy prawo złożyć reklamację. Tylko jak to skutecznie zrobić?

Jakość artykułów żywnościowych w supermarketach

W II kwartale 2008 r. Inspekcja Handlowa przeprowadziła ogólnolnokrajową kontrolę artykułów spożywczych oferowanych w placówkach sieci handlowych. Przedmiotem kontroli były przede wszystkim produkty „marki własnej” sieci handlowych. Jakość ok. 20% kontrolowanych wyrobów była niezgodna z przepisami lub deklaracjami producentów.

REKLAMA

Ukarani za reklamy wprowadzające w błąd

Dostęp do jasnej i rzetelnej informacji to jedno z podstawowych praw konsumentów, o którym spółki telekomunikacyjne nie zawsze pamiętają. Można to zaobserwować szczególnie w reklamach. Niektóre z nich wprowadzają konsumentów w błąd.  W tej sprawie Prezesa UOKiK wydał ostatnio decyzję uznając działanie trzech operatorów telekomunikacyjnych za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów.

Za żądanie podwójnej opłaty za energię grożą kary

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdziła, że przedsiębiorstwo energetyczne Enea bezprawnie obciążała odbiorców energii podwójną opłatą abonamentową. Miało to miejsce w styczniu 2008 roku. Spółce nakazano zmianę tejże praktyki.  

Sprawdź komu płacisz

Okienko pocztowe, przelew bankowy, agencja pośrednictwa finansowego – możliwości uregulowania naszych zobowiązań jest wiele. Przekonujemy się również do innych, nowych form – tak wynika z najnowszych badań UOKiK.

Konsumenci na rynku energetycznym i telekomunikacyjnym

W ostatnich dniach odbyła się debata zorganizowana przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Centrum Komunikacji Medialnej poświęcona sytuacji konsumentów na rynku telekomunikacyjnym oraz energetycznym. Przedmiotem dyskusji było m.in. przedstawienie bieżących problemów obu rynków regulowanych.

REKLAMA

Wróciła moda na całoroczne domy z drewna

Wysokie ceny domów z cegły i pustaków spowodowały, że coraz więcej osób decyduje się na samodzielne wznoszenie domów z drewna. Jakie są wady i zalety domów z drewna?

REKLAMA