UOKiK sprawdza RWE
REKLAMA
REKLAMA
Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte z urzędu na początku kwietnia br. Z zebranych informacji wynika, że spółka RWE Polska (dawniej RWE STOEN) nie umożliwiała zapoznania się z warunkami umowy przed jej zawarciem. Konsument nie wiedział m.in. jak będzie rozliczane zużycie energii oraz do jakiej grupy taryfowej zostanie przydzielony.
REKLAMA
REKLAMA
Zgodnie z prawem opłaty za energię zależą od przynależności do określonej grupy taryfowej, dlatego taka informacja ma bardzo duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zawarciu umowy. RWE dzieli odbiorców na dwie grupy: gospodarstwa domowe (G) oraz podmioty prowadzące działalność gospodarczą (C) – w przypadku ostatniej taryfy opłaty są prawie trzy razy wyższe.
Z informacji zebranych przez Urząd wynika, że konsument, który chciał zawrzeć umowę ze spółką, wypełniał odpowiedni wniosek. Pozostałe rubryki uzupełniała RWE Polska, wpisując m.in. grupę taryfową, moc i cykl rozliczeń – w tym momencie podpisywała umowę i uznawała ją za zawartą. Tym samym konsument nie miał możliwości zapoznania się z warunkami usługi, co więcej - nie miał nawet na nie wpływu. Urząd sprawdzi, czy spółka stosowała nieuczciwe praktyki rynkowe.
Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów Prezes UOKiK ma możliwość nakładania na przedsiębiorców kar finansowych za praktyki godzące w konsumentów. Maksymalna sankcja w takim przypadku może wynieść do 10% przychodu w roku poprzedzającym wydanie decyzji.
UOKiK
Zadaj pytanie: Forum
Zobacz serwis: Prawa konsumenta
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat