Do zadań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów należy m.in. popularyzacja wiedzy o ochronie konkurencji i konsumentów. Nie byłoby to możliwe bez współpracy z mediami. Dlatego Prezes Urzędu po raz czwarty – w tym roku wspólnie z Centrum im. Adama Smitha, Stowarzyszeniem Dziennikarzy Polskich oraz Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego – organizuje konkurs na najlepsze teksty oraz audycje poświęcone tematyce ochrony konkurencji i ochrony konsumentów. Jury uhonoruje dziennikarzy prezentujących najwyższy poziom merytoryczny i warsztatowy, a w długiej perspektywie – przyczyniających się do podniesienia poziomu dziennikarstwa ekonomicznego w Polsce.
Przyznane zostaną dwie równorzędne nagrody – w kategorii artykułów i audycji poświęconych ochronie konkurencji oraz poświęconych ochronie konsumentów – o wartości 10 tys. zł (brutto) każda. Laureatów wyłoni Kolegium pod przewodnictwem Prezesa UOKiK. W jego skład wejdą osoby wyróżniające się wiedzą w dziedzinie ekonomii, prawa antymonopolowego, prawa konsumenckiego lub doświadczeniem publicystycznym – w tym przedstawiciele Centrum im. Adama Smitha, Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich oraz Instytutu Dziennikarstwa UW. Możliwe jest również przyznanie nagrody specjalnej – w wysokości 4 tys. zł (brutto).
Do konkursu mogą być zgłaszane artykuły prasowe (w tym rozpowszechniane za pośrednictwem Internetu – na stronach www) oraz audycje radiowe i telewizyjne poświęcone problematyce ochrony konkurencji i ochrony konsumentów, opublikowane bądź wyemitowane w 2008 roku.
Prace na konkurs należy zgłaszać do 30 kwietnia br. na adres:
UOKiK, Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej (00-950 Warszawa, Pl. Powstańców Warszawy 1) z dopiskiem „Nagrody dla dziennikarzy”.
Zgłoszenia mogą być przesyłane przez autorów materiałów, redakcje lub organizacje pozarządowe – niezaangażowane w organizację konkursu. Muszą one zawierać: kopertę z formularzem zgłoszeniowym (dostępnym na stronie internetowej www.uokik.gov.pl) zawierającym szczegółowe dane autora oraz informację, gdzie materiał się ukazał, zaznaczoną kategorię nagrody (ochrona konkurencji albo ochrona konsumentów) oraz kserokopię artykułu prasowego albo nagranie na płycie CD lub DVD w formacie mp3 — w przypadku audycji radiowych lub nagranie na płycie CD lub DVD w formacie mpeg — w przypadku programu telewizyjnego.
Do konkursu dopuszczone są wyłącznie prace opublikowane (wyemitowane) w języku polskim. Z konkursu wyłączone są teksty, audycje lub programy telewizyjne finansowane przez UOKiK oraz współorganizatorów konkursu, a także autorstwa pracowników tych instytucji i członków Kolegium. Na konkurs mogą być zgłoszone maksymalnie 3 prace jednego autora. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas uroczystej gali organizowanej przez Prezesa UOKiK.
Źródło: UOKiK
Zadaj pytanie: Forum
Zobacz: Prawa konsumenta