"Z dniem 1 grudnia 2023 r. Rzecznik Finansowy wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, zwiększył liczbę konsultantów udzielających telefonicznych porad prawnych dla klientów podmiotów rynku ubezpieczeniowo – emerytalnego" - czytamy w komunikacie rzecznika.
- Infolinia dla klientów podmiotów rynku ubezpieczeniowo - emerytalnego
- Porada przez telefon lub drogą mailową
Infolinia dla klientów podmiotów rynku ubezpieczeniowo - emerytalnego
Zwiększenie liczby ekspertów obsługujących infolinię pozwoli na obsłużenie większej liczby połączeń w tym samym czasie, jednocześnie skróci się czas oczekiwania na połączenie.
Wprowadzone usprawnienia pozwolą na jeszcze lepszą i bardziej efektywną obsługę klientów.
Porada przez telefon lub drogą mailową
Pod numerem telefonu 22 333 73 28, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00 dyżur pełnią eksperci, którzy udzielają pomocy osobom fizycznym będącym:
- ubezpieczonymi;
- ubezpieczającymi;
- uposażonymi lub uprawnionymi z umowy ubezpieczenia;
- spadkobiercami posiadającymi interes prawny w ustaleniu odpowiedzialności lub spełnieniu świadczenia z umowy ubezpieczenia;
- poszkodowanymi dochodzącymi roszczeń na podstawie ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK;
- członkami funduszu emerytalnego lub osobami uprawnionymi;
- uczestnikami pracowniczego programu emerytalnego lub osobami uprawnionymi;
- oszczędzającymi lub osobami uprawnionym (IKE, IKZE);
- osobami otrzymującymi emeryturę kapitałową;
- uczestnikami PPK lub osobami uprawnionymi.
Infolinia obsługuje klientów w języku polskim i ukraińskim.
Poradę eksperta można uzyskać również drogą mailową pisząc na adres: porady@rf.gov.pl.