UODO opublikował komunikat w związku z wyciekiem danych pacjentów
REKLAMA
REKLAMA
Współpraca Urzędu Ochrony Danych Osobowych i Rzecznika Praw Pacjenta
Jak czytamy w komunikacie urzędu, Prezes UODO i Rzecznik Praw Pacjenta w ramach porozumienia między organami podejmują wspólne działania w związku z wyciekiem danych z firmy ALAB.
"Obecnie UODO analizuje zgłoszone 21 listopada br. naruszenie ochrony danych w ALAB. Na obecnym etapie czekamy na dalsze ustalenia administratora danych, aby dysponować wiedzą na temat szczegółów związanych z naruszeniem i rzetelnie wyjaśnić jego przyczyny i skalę" - poinformował Jakub Groszkowski.
"Rozpoczynamy postępowanie, by we współpracy z Prezesem UODO i podmiotem ustalić szczegóły sprawy. Potencjalne naruszenie praw pacjenta traktujemy niezwykle poważnie, mając na uwadze nie tylko literę prawa ale i zaufanie pacjentów do podmiotów leczniczych i systemu ochrony zdrowia" – przekonuje Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.
Informacje pozyskane przez Prezesa UODO i Rzecznika Praw Pacjenta mają pomóc obu organom w realizacji ich ustawowych zadań, a także przełożyć się na opracowanie w przyszłości odpowiednich rekomendacji.
Co może zrobić pacjent?
Jednocześnie UODO zaleca, by pacjenci przed podjęciem jakichkolwiek działań w związku z zaistniałym naruszeniem ochrony danych, skorzystali z narzędzia udostępnionego przez ministra cyfryzacji i zweryfikowali czy ich dane są objęte wyciekiem z ALAB w serwisie bezpiecznedane.gov.pl.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat