Black Friday a kryzys - czy kupujemy mniej? [BADANIE]
REKLAMA
REKLAMA
Blisko 50 proc. rodziców w Europie twierdzi, że zainteresowanie zrównoważonym rozwojem motywuje ich do ograniczenia wydatków, a 42 proc. konsumentów z pokolenia Z przyznaje, że nie czuliby się winni, płacąc nieetycznym firmom po terminie.
REKLAMA
Konsumenci zainteresowani ograniczaniem wydatków
REKLAMA
Według najnowszego badania Intrum "European Consumer Payment Report 2021", konsumenci w całej Europie coraz częściej są zainteresowani ograniczaniem swoich wydatków, ponieważ zwracają się w ku bardziej odpowiedzialnemu zarządzaniu swoimi finansami.
– Wyniki naszego badania podkreślają potrzebę lepszego zrozumienia przez biznes tego, w jaki sposób konsumenci postrzegają wpływ zarówno korporacji, jak i mniejszych firm na otoczenie. Widzimy również, że konsumenci, zwłaszcza młodsze pokolenie, zainteresowane podejściem sustainability – zrównoważoną konsumpcją – zaczyna wykorzystywać swój głos do wywierania nacisku na przedsiębiorstwa w zakresie ich wpływu na klimat – Krzysztof Krauze, Prezes Intrum w Polsce.
6 na 10 Europejczyków przyznaje, że obecnie kupuje mniej niż przed pandemią.
Zainteresowanie ograniczaniem wydatków ze względu wdrażanie w codziennym życiu zrównoważonej konsumpcji jest największe wśród młodych dorosłych i kobiet (49 proc.).
Wśród starszych konsumentów i rodziców w Europie, którzy chcą dawać pozytywny przykład swoim dzieciom, aż 67 proc. (zarówno seniorów, jak i rodziców) coraz częściej naprawia lub poddaje recyklingowi przedmioty, zamiast kupować nowe.
Ceny produktów
Jedną z przeszkód, która uniemożliwia konsumentom w Europie w pełni zrównoważoną konsumpcję, są ceny produktów przyjaznych dla środowiska, które są postrzegane jako drogie.
58% Europejczyków twierdzi, że nie stać ich na życie bardziej zgodne filozofią sustainability, którego by chcieli.
Wśród konsumentów o niskich dochodach blisko 7 na 10 osób przyznaje, że prowadziłoby bardziej zrównoważony styl życia, gdyby było ich na to stać.
REKLAMA
Konsumenci coraz częściej oczekują od firm kierowania się na co dzień wyznawanymi przez nich wartościami i są skłonni „karać” firmy nieetyczne. Ponad połowa Europejczyków twierdzi, że nie kupiłaby produktu czy usługi od firmy, o której wie, że jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone środowisku naturalnemu. Odsetek ten wzrasta do 68 proc. wśród konsumentów w Portugalii, która zobowiązała się do zwiększenia wysiłków na rzecz przeciwdziałania ekstremalnym zjawiskom pogodowym w następstwie ekstremalnych pożarów, które miały miejsce tego lata, oraz do 62 proc. w Grecji.
Blisko połowa respondentów badania Intrum twierdzi, że jako konsumenci wykorzystuje swoje wpływy do wprowadzania pozytywnych zmian społecznych. 3 na 10 ankietowanych (i 42 proc. pytanych z pokolenia Z) deklaruje, że nie czułoby winny, płacąc firmie później, niż ustalono, gdyby uważali, że jest ona nieetyczna.
O raporcie European Consumer Payment Report 2021
Raport ECPR pozwala na uzyskanie wglądu w codzienne życie konsumentów w całej Europie, ich wydatki i zdolność do zarządzania finansami domowymi każdego miesiąca. Raport powstał w oparciu o zewnętrzne badanie przeprowadzone przez firmę Longitude w 24 krajach Europy, także w Polsce. W tegorocznej edycji badania wzięło udział 24 012 konsumentów. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 21 lipca do 26 sierpnia 2021 roku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat