Komisja Europejska mobilnie o prawach pasażerów
REKLAMA
REKLAMA
Zagubiony bagaż lub opóźniony lot? Od teraz każdy pasażer może natychmiast sprawdzić, jakie prawa mu przysługują za pomocą telefonu komórkowego.
REKLAMA
Komisja Europejska udostępniła aplikację na smartfony, która obejmuje przewozy lotnicze i kolejowe (do pobrania na czterech mobilnych platformach: Apple iPhone i iPad, Google Android, RIM Blackberry oraz Microsoft Windows Phone 7). Aplikacja jest dostępna w 22 językach UE.
W chwili obecnej obejmuje przewozy lotnicze i kolejowe, ale w 2013 r. zostanie uzupełniona o przewozy autokarowe i przewozy statkami, ponieważ obowiązywać zaczną wtedy przepisy dotyczące praw pasażerów w transporcie autokarowym i morskim.
REKLAMA
Aplikacja zawiera wyjaśnienie praw przysługujących podróżującym w każdej potencjalnie trudnej sytuacji. Przykładowo, jeżeli linie lotnicze odwołały lot pasażerowi może przysługiwać odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 EUR. W razie przypadkowego uszkodzenia bagażu podróżujący także ma prawo do rekompensaty. Jeżeli pasażer uzna, że złamano przysługujące mu prawa, znajdzie w aplikacji dane kontaktowe instytucji, do których może złożyć skargę.
W sytuacjach awaryjnych, takich jak np. kryzys spowodowany chmurą pyłu wulkanicznego z Islandii w 2010 r., aplikacja może również posłużyć Komisji Europejskiej do przekazywania podróżującym aktualnych informacji i wskazówek dotyczących podróży.
Uruchomienie aplikacji stanowi część prowadzonej przez Komisję Europejską kampanii informacyjnej „Prawa pasażera w zasięgu ręki”:
Wszyscy użytkownicy smartfonów będą mogli pobrać aplikację na swoje urządzenie za pomocą kodu QR
lub pod poniższymi linkami:
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat