Nierzetelne informacje o cenie promocyjnych usług w materiałach reklamowych rozpowszechnianych przez Stowarzyszenie Taksówkarzy BIS w Olsztynie Radio Taxi 96-88 to praktyka kwestionowana przez Prezes UOKiK. Przedsiębiorcy nakazano zaniechania praktyk.
Postępowanie w sprawie Stowarzyszenia Taksówkarzy BIS Radio Taxi 96-88 zostało wszczęte w październiku 2011 roku po skardze otrzymanej od konsumenta. Wątpliwości Urzędu wzbudziły komunikaty w ulotkach reklamowych.
Zobacz: Co grozi przedsiębiorcy za nierzetelne reklamy?
Jak wykazało postępowanie UOKiK ulotki korporacji dystrybuowane wśród klientów nierzetelnie informowały o rabatach i cenach dotyczących przejazdu taksówką. Stowarzyszenie Taksówkarzy BIS w Olsztynie Radio Taxi 96-88 w materiałach reklamowych umieściło informacje o wysokości rabatu oraz stawki już po jego zastosowaniu. Brak cen podstawowych utrudniał konsumentom obliczenie rzeczywistego kosztu usługi i mógł sprawiać wrażenie, że rabat będzie naliczany od cen podanych na ulotce.
Prezes UOKiK stwierdziła, że Stowarzyszenie Taksówkarzy BIS w Olsztynie Radio Taxi 96-88 wprowadzało konsumentów w błąd nierzetelnymi informacjami o cenie usług i nakazała zaprzestanie stosowania sprzecznych z prawem praktyk oraz nakaz publikacji sentencji decyzji w prasie. Decyzja jest prawomocna.
Nierzetelne reklamy mogą stanowić w świetle prawa czyn nieuczciwej konkurencji oraz nieuczciwą praktykę rynkową. Na przedsiębiorcę wprowadzającego w błąd konsumentów może zostać nałożona kara finansowa.
Źródło: uokik.gov.pl