Dzień Darmowej Dostawy w Polsce
REKLAMA
REKLAMA
Grudniowe polowanie na świąteczne prezenty w centrach handlowych przypomina zazwyczaj sport ekstremalny. Konsumenci często nie zdają sobie sprawy z tego, że alternatywą dla przedświątecznych tłumów i kolejek mogą być zakupy w sklepie internetowym. Nadal tylko niewielki procent Polaków decyduje się na e-zakupy (2% całego rynku sprzedaży to handel internetowy).
REKLAMA
Zobacz serwis: Konsument w sieci
Zasady akcji
Aby wypromować i upowszechnić zakupy w sieci pomysłodawcy zdecydowali się zorganizować Dzień Darmowej Dostawy. Pomysł jest wzorowany na amerykańskim Free Shipping Day, w wyniku którego w Stanach złożono ponad 35 tys. zamówień w jeden dzień. Swój udział w polskiej akcji zadeklarowało 880 sklepów internetowych. Zakupy zrobione w tych sklepach 1 grudnia dotrą do klientów za darmo, niezależnie od wartości nabytych rzeczy, sposobu płatności a także metody dostawy.
Zobacz: Jakie prawa ma konsument, gdy kupuje towar w sklepie internetowym?
Pomysłodawcy akcji liczą, że dotychczasowi klienci złożą nowe zamówienia, a ci, którzy jeszcze nigdy nie robili zakupów w sieci, przekonają się do tej formy handlu. Akcja ma przysporzyć korzyści nie tylko sklepom ale i konsumentom - dzięki niej zaoszczędzą pieniądze, ale i czas, który straciliby wybierając się na tradycyjne zakupy.
Sprzedawcy gwarantują także, że zakupione rzeczy dotrą do nabywców jeszcze przed świętami. Realizacja zamówienia zajmuje bowiem najwyżej kilka dni.
Zalety internetowych zakupów
Konsumenci podają często brak możliwości obejrzenia towaru na żywo jako powód rezygnacji z tej formy zakupów. Warto wiedzieć, że istnieje możliwość zwrotu produktu w ciągu 10 dni od momentu dostawy, bez podawania przyczyny. Zaletą zakupów w Internecie są także niższe ceny, szybkość i wygoda.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat