Praktyki serwisów z muzyką
REKLAMA
REKLAMA
Przykład:
REKLAMA
Około dwóch tygodni temu zalogowałam się na jednym z serwisów muzycznych. Jak głosiła oferta, miałam możliwość pobierania muzyki za darmo przez okres 7 dni. Po ich upływie, jeśli nie zrezygnuję z konta, pobrana zostanie opłata, przy czym informacja ta podana była drobnym drukiem. Nie byłoby problemu, gdyby nie fakt, iż na moją pocztę e-mail nie wpłynęło żadne powiadomienie o automatycznej prolongacie. Proszę wyobrazić sobie moje zdziwienie, kiedy z mojego rachunku bankowego zniknęła niebagatelna kwota 201,5 €. Pragnę dodać, iż do przeprowadzenia transakcji wystarczył jedynie mój numer karty i adres zameldowania, czyli informacje, które może uzyskać praktycznie każdy. Proszę o poradę.
W pierwszej kolejności proszę sprawdzić treść regulaminu korzystania z serwisu. Prawdopodobnie zaakceptowała Pani ten regulamin już w trakcie procedury logowania. Jeśli w jego treści umieszczona została informacja na temat konieczności ponoszenia przez Panią kosztów rejestracji, członkostwa lub jego przedłużenia, jest Pani zobowiązana do ich opłacenia. Jeżeli zaś z regulaminu nie wynika taki obowiązek, to pobranie wyżej wspomnianej kwoty było bezprawne. Wówczas należy wysłać serwisowi wezwanie do dokonania zwrotu nienależnie pobranej kwoty. W razie braku odpowiedzi, bądź odpowiedzi negatywnej proszę skontaktować się z ECK w celu interwencji w tej sprawie.
Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat