Zakupiłem bilet lotniczy w dwie strony, na trasie Dublin-Kraków. Na lotnisku jednak okazało się, iż nie ma mnie na liście pasażerów, musiałem zatem kupić nowy bilet. Co więcej, dowiedziałem się, iż jestem wpisany na listę lotu powrotnego. Nie miałem numeru rezerwacji, gdyż nie otrzymałem go na pocztę e-mail. Jedynym dowodem zakupu biletu był wyciąg z konta bankowego, ponieważ płaciłem kartą przez Internet. W tym samym dniu zakupiłem również bilet na grudzień, i także po raz kolejny, nie było mnie na liście. Czy mogę starać się o odszkodowanie od linii lotniczych?
Kupno biletu oznacza akceptację regulaminu przewoźnika. Jeżeli operator wymienia w regulaminie wysłanie potwierdzenia rezerwacji biletu na skrzynkę e-mail, ponosi odpowiedzialność za zaistniałą sytuację. Zatem, zanim złoży Pan reklamację, proszę upewnić się, jak – według regulaminu wybranego przewoźnika - przedstawia się procedura rezerwacji biletów. Może się bowiem okazać, iż w myśl procedur linii lotniczych to Pan powinien skontaktować z operatorem w celu potwierdzenia rezerwacji. Wówczas żądanie odszkodowania może okazać się bezpodstawne.
Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie