Europejski Szczyt Konsumencki
REKLAMA
REKLAMA
Po raz pierwszy w historii zorganizowany został Europejski Szczyt Konsumencki. Strona organizacyjną zajęła się Dyrekcja Generalna Komisji Europejskiej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów. Poruszane były najczęstsze i najważniejsze problemy konsumenckie, ale również najważniejsze zagadnienia europejskiej polityki konsumenckiej.
REKLAMA
Szczyt zorganizowany został przez Dyrekcję Generalną Komisji Europejskiej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów. Planowane są systematyczne spotkania zarówno różnych sieci konsumenckich, jak i samych konsumentów. Tematem przewodnim odbytego niedawno Szczytu były problemy, zagrożenia i wyzwania związane z rzeczywistością cyfrową i informacyjną. Program szczytu obejmował m.in.:
- wystąpienie unijnej komisarz ds. ochrony konsumentów - Megleny Kunewej,
- rozmowy na temat polityki konsumenckiej, wsparcia oraz efektywności działań organizacji konsumenckich,
- pokazy filmów.
Uczestnikami Szczytu byli zarówno przedstawiciele instytucji unijnych, administracji, europejskich sieci konsumenckich, organizacji konsumenckich i pozarządowych, jak również osoby bezpośrednio zainteresowane, czyli konsumenci.
Dodatkową atrakcją była specjalna wystawa. Prezentowała ona m.in. program nowych studiów konsumenckich, sposób działania bankowości elektronicznej, usługi turystyczne świadczone z pośrednictwem Internetu, księgarnie oraz supermarkety funkcjonujące w sieci.
Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat