Protokół odbioru
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
W przypadku kupowania rzeczy w sklepach internetowych zamówiony towar jest przesyłany do miejsca, które nie jest nie jest miejscem spełnienia świadczenia. W razie wątpliwości poczytuje się że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju. Takie ujecie sprawy ma bardzo poważne skutki dla kupującego. Bowiem z momentem wydania rzeczy, czyli w tej sytuacji przekazania paczki przez sprzedawcę przewoźnikowi, przechodzą na konsumenta korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy. W związku z tym reklamacje na uszkodzony towar należałoby złożyć do firmy kurierskiej.
REKLAMA
Należy przy tym pamiętać, że kupujący ma obowiązek sprawdzić paczkę przy kurierze w momencie jej odbioru. Jeżeli zauważy jakieś nieprawidłowości należy to uwzględnić w protokole odbioru. Gdyby natomiast po wydaniu przesyłki zauważono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.
Podstawa prawna:
- art. 544 i 548 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. nr 16, poz. 93 z późn. zm.);
- art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r., nr 50, poz. 60 z późń. zm.).
Zadaj pytanie: Forum
Zobacz serwis: Prawa konsumenta
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat