Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn. Wykonuje się to poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie w terminie 10 dni od zawarcia umowy. W razie odstąpienia od umowy, jest ona uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.
W tej sprawie istotne jest czy odstąpienie od umowy było skuteczne. Należy uznać, że tak. Konsumenci zwrócili nabytą rzecz w odpowiednim terminie. Fakt niedołączenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy jest kwestią poboczną. Spakowanie i wysłanie przedmiotu sprzedaży jest wystarczającym przejawem woli konsumentów. Forma pisemna jest bowiem zastrzeżona tylko dla celów dowodowych. Dowodem może być potwierdzenie nadania przesyłki, z której będzie wynikać termin, kiedy została wysłana.
Podstawa prawna:
art. 2, art. 3 ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.).
Zadaj pytanie: Forum
Zobacz serwis: Prawa konsumenta