W przypadku odstąpienia od umowy zawartej przez Internet umowę taką uważa się za niezawartą. Konsument w tym przypadku jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Strony umowy, czyli sprzedawca i konsument muszą zwrócić sobie to co nawzajem sobie świadczyły. W tym przypadku sprzedawca powinien zwrócić otrzymane od kupującego pieniądze
Przepisy wskazują, że zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli w tym czasie sprzedawca nie dokona zwrotu pieniędzy, to można wystosować do przedsiębiorcy na piśmie przed sądowe wezwanie do zapłaty. Warto wspomnieć, że konsument ma prawo żądać odsetek ustawowych od daty dokonania przedpłaty.
Podstawa prawna:
art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.).
Zadaj pytanie: Forum
Zobacz serwis: Prawa konsumenta