Ułatwienie dla usługodawców i usługobiorców – punkt kontaktowy
REKLAMA
REKLAMA
Dnia 21 października 2010 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 17 sierpnia 2010 r. w sprawie utworzenia punktu kontaktowego dla administracji
oraz punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców, będące rozporządzeniem wykonawczym do ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) i wynikające z obowiązku, który został nałożony na kraje członkowskie Unii Europejskiej.
REKLAMA
Zobacz serwis: Konsument w sieci
Utworzenie dwóch punktów kontaktowych
REKLAMA
Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 17 sierpnia 2010 r. w sprawie utworzenia punktu kontaktowego dla administracji oraz punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców ((Dz. U. Nr 171, poz. 1152, dalej „rozporządzenie”) reguluje utworzenie jednego punktu kontaktowego dla administracji oraz jednego punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców. Na marginesie należy dodać, że taki model działania dwóch rodzajów punktów kontaktowych występuje poza Polską m.in. w Niemczech i Belgii.
Oba punkty będzie prowadził minister właściwy do spraw gospodarki. Przyjęto, że takie rozwiązanie będzie wystarczające, ponieważ punkty będą funkcjonowały jako strony internetowe, a zainteresowane osoby będą miały nieograniczony i bezpośredni dostęp do publikowanych informacji.
Punkty kontaktowe, zgodnie z rozporządzeniem, będą wykorzystywały w zakresie swojego funkcjonowania środki komunikacji elektronicznej – pocztę elektroniczną oraz stronę internetową.
Zobacz serwis: E-firma
REKLAMA
Zadania punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców Punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców będzie pełnił przede wszystkich funkcję informacyjną poprzez udzielanie odpowiedzi na napływające, za pomocą specjalnie utworzonej skrzynki poczty elektronicznej, zapytania usługodawców i usługobiorców zarówno w języku polskim, jak i angielskim, oraz gromadzenie, aktualizowanie i udostępnianie informacji na stronie internetowej.
Informacje, które gromadzić i udostępniać będzie punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców dotyczyć będą w szczególności: problematyki praw i obowiązków usługodawców i usługobiorców; procedur reklamacyjnych, oraz naprawiania szkody w przypadku sporów; danych szczegółowych dotyczących władz, stowarzyszeń lub organizacji mogących udzielić zainteresowanym szczegółowych informacji a nawet praktycznej pomocy; wymiany informacji z właściwymi organami administracji publicznej i punktem kontaktowym dla administracji.
Zobacz serwis: Umowy w internecie
Podsumowanie
Podsumowując, utworzenie punktu dla usługodawców i usługobiorców należy ocenić pozytywnie. Dzięki wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej zostanie utworzony system informacji, który ułatwi zainteresowanym podmiotom z kraju i z zagranicy szybsze i bezpośrednie pozyskanie podstawowych informacji o przepisach i urzędach, niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej. Sprawniejsza wymiana informacji może przynieść popraw warunków dla prowadzenia działalności gospodarczej.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat