Zakupy grupowe, czyli jak kupować taniej
REKLAMA
REKLAMA
Duży może więcej
Im więcej kupujesz, tym lepszą cenę możesz wynegocjować. Dzięki tej podstawowej zasadzie handlu swoją potęgę zbudowali najwięksi rynkowi potentaci. Ikea, Media Markt, czy też inne sieci swoją pozycję na rynku zawdzięczają m.in. dużym zamówieniom towaru, dzięki czemu mogą dyktować warunki cenowe dostawcom.
REKLAMA
Na podobnej zasadzie działają również wielkie hipermarkety, które zamawiając razem (często dla całej sieci lub określonego regionu Polski) uzyskują większe rabaty.
Zobacz również serwis: Prawa konsumenta
Konsument także grupowy
Teraz z tego prawa powoli zaczynają korzystać także konsumenci. O tym, że duży może więcej najlepiej przekonamy się uczestnicząc w tzw. zakupach grupowych.
REKLAMA
Na czym rzecz polega? Konsumenci zbierają się w grupy, w celu kupna określonego produktu, np. laptopa. Im większe grupy, tym większe rabaty. Sam sprzedawca inaczej traktuje konsumenta, który chce kupić jednego laptopa, a inaczej grupę osób, które łącznie chcą kupić kilkanaście komputerów.
Ta zasada obowiązuje właśnie na portalach zajmujących się zakupami grupowymi. Idea jest prosta. Sprzedawcy określają minimalną liczebność grupy i proponują specjalne oferty z dużymi rabatami. Aby oferta doszła do skutku musi się na nią zapisać określona liczba osób. Na takich serwisach, jak gruper.pl, czy też groupon.pl konsumenci mogą korzystnie kupić sprzęt elektroniczny, skorzystać z usług kosmetyczki, czy nawet zjeść tani obiad w luksusowej restauracji.
Można zatem zakupić kolację w wykwintnej restauracji z rabatem w wysokości 51 proc. pod warunkiem, że na taką promocję zapisze się 10 osób.
Zobacz również serwis: Konsument w sieci
Czy rzeczywiście taniej?
Czy jednak taka forma zakupów rzeczywiście się opłaca? Przeglądając oferty rzeczywiście można stwierdzić, że tak. Kupując grupowo ofertę jazd doszkalających w szkole nauki jazdy możemy oszczędzić nawet 300 zł. O ponad 180 zł może okazać się tańsza wizyta u dentysty. Niewiele mniej można oszczędzić, zapisując się w ten sposób na wizytę u fryzjera.
O tym, jakie oszczędności dają zakupy grupowe przekonują sami administratorzy serwisów zajmujących się tą tematyką. Jak można dowiedzieć się na portalu gruper.pl internauci tego serwisu skorzystali już z prawie 30 tys. ofert, oszczędzając na tym łącznie ponad 1,7 mln zł.
Zadaj pytanie: Forum Konsumenta
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat