Zakupy w Internecie - reklamacja uszkodzonej paczki
REKLAMA
REKLAMA
Składamy reklamację uszkodzonej w transporcie paczki
Reklamację można składać w każdym urzędzie pocztowym na terenie kraju lub w placówce firmy kurierskiej. Jeśli jednak zależy nam na jak najszybszej odpowiedzi, najlepiej reklamację składać w urzędzie pocztowym , w którym paczka została nadana. Najczęściej jest to niemożliwe. Gdy mieszkamy w Krakowie, a paczka wysłana została z Gdyni, podróż na drugi koniec kraju aby dokonać reklamacji jest raczej bezsensowna. Jeśli odbieramy przesyłkę uszkodzoną, równie dobrym miejscem składania reklamacji będzie ta placówka, która paczkę wydała.
REKLAMA
Zobacz również serwis: Konsument w sieci
Co powinna zawierać reklamacją? Przede wszystkim dane osobowe adresata czyli imię i nazwisko lub nazwę firmy, adres zamieszkania lub siedzibę firmy. Ponadto w reklamacji należy określić rodzaj reklamowanej przesyłki oraz uzasadnienie składania reklamacji. Jeśli ubiegamy się o odszkodowanie, należy wpisać kwotę tego odszkodowania. Jeśli składamy reklamację pisemnie niezbędny jest podpis. Czy przysługują odszkodowania?
Jakie są to wartości?
Odszkodowanie jak najbardziej się nam należy. Wysokość odszkodowania jest uzależniona od rodzaju przesyłki. Za utratę lub zniszczenie przesyłki poleconej możemy ubiegać się o odszkodowanie w wysokości nawet pięćdziesięciokrotności opłaty pobranej od nadawcy. Za utratę lub zniszczenie paczki pocztowej klient może ubiegać się o odszkodowanie w wysokości maksimum dziesięciokrotności opłaty pobranej za jej nadanie. W przypadku niezrealizowania przekazu pieniężnego, konsument ma prawo ubiegać się o zwrot nienadanej kwoty powiększonej o pięciokrotną wartość opłaty pobranej na jego nadanie. W przypadku zaginięcia lub uszkodzenia przesyłki z zadeklarowaną wartością, możemy ubiegać się o odszkodowanie w wysokości nie przekraczającej kwoty zadeklarowanej przy nadaniu przesyłki. Wszelkie reklamacje powinny być rozpatrywane przez Pocztę Polską w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. Terminy reklamacji w firmach kurierskich są podobne, jednak mogą nieznacznie różnić się w zależności od przewoźnika. Co zrobić jeśli reklamacja została odrzucona?
Zobacz również: Komputer - Poradnik zakupowy
Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, spór zarówno z Pocztą Polską, jak i inną firmą kurierską można oddać do sądu powszechnego. Istnieje również możliwość zwrócenia się z zaistniałą sytuacją do Urzędu Komunikacji Elektronicznej z wnioskiem o mediację w sporze z przewoźnikiem. W składanym wniosku powinno znaleźć się oświadczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego oraz ogólny opis sytuacji, reklamacji etc.
Podsumujmy
Kupowanie w Internecie nie jest trudne. Oczywiście cała operacja nie ogranicza się do jednego kliknięcia. Aby zakupy w Internecie były udane należy zwrócić uwagę na wiele czynników. Robienie zakupów w Internecie ma niezwykle wiele zalet. Przede wszystkim to nieograniczona możliwość przeglądania „sklepowych półek” w sklepie internetowym. Nikt nas nie pogania, możemy dowolnie długo i o każdej porze przeglądać asortyment. Jednak aby w pełni docenić zalety zakupów w Internecie, pamiętajmy o ostrożności i dociekliwości. Pamiętajmy - to my, klienci jesteśmy dla sprzedawców, nigdy odwrotnie i to po naszej stronie stoi prawo konsumenta.
Zobacz również: Komputer/Foto - Sprzęt
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat