Stosowanie zbyt krótkich terminów na złożenie reklamacji jest naruszaniem interesów konsumentów. Postanowienia umowne, które określają zbyt krótkie okresy do zgłoszenia reklamacji należy uznać za rażąco naruszające interes konsumentów i pozostające w sprzeczności z dobrymi obyczajami. Przepisy nie określają jednoznacznie, ile czasu powinien mieć klient na złożenie reklamacji. Wyznaczanie terminu bardzo krótkiego powoduje ryzyko, że konsument byłby w ogóle pozbawiony dochodzenia swoich praw z tytułu nienależytego wykonania umowy.
Po doręczeniu reklamacji do biura podróży powinno on rozpoznać ją w ciągu 30 dni. Po upływie tego terminu domniemywa się, że reklamacja została uwzględniona.
Podstawa prawna:
art. 20 ust. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2004 r., nr 223, poz. 2268 z późn. zm.).
Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje