Opóźniony lot
REKLAMA
REKLAMA
Obowiązki przewoźnika względem pasażerów opóźnionego lotu (również gdy opóźnienie jeszcze nie nastąpiło ale przewoźnik ma podstawy przypuszczać opóźnienie), zależeć będą od długości opóźnienia oraz od dystansu lotu.
REKLAMA
Pasażerowie, których opóźnienie wynosi lub może wynosić:
- 2 lub więcej godzin przy lotach do 1500 km,
- 3 lub więcej godzin w przypadku lotów wewnątrz UE powyżej 1500 km i wszystkich innych lotów na dystans od 1500 do 3500 km poza granicami UE,
- 4 lub więcej godzin w przypadku wszystkich pozostałych rejsów,
REKLAMA
mają prawo do opieki. Przewoźnik ma obowiązek zapewnić przede wszystkim napoje oraz posiłki w porcjach adekwatnych do czasu oczekiwania. Szczególną opieką powinny zostać otoczone osoby o ograniczonej możliwości poruszania się wraz z osobami towarzyszącymi oraz dzieci podróżujące bez dorosłych opiekunów.
Jeżeli planowany, opóźniony wylot samolotu wypadać będzie dzień lub więcej po pierwotnym terminie startu przewoźnik musi zapewnić pasażerom zakwaterowanie oraz transport między lotniskiem a hotelem.
Oprócz opieki w postaci zapewnienia wyżywienia czy zakwaterowania pasażerom przysługują nieodpłatnie 2 rozmowy telefoniczne, dwie przesyłki faksowe lub mailowe.
Pasażer, którego lot ma planowane ponad 5-godzinne opóźnienie może zrezygnować z podróży i domagać się zwrotu środków w terminie 7 dni. Istotną kwestią jest tu fakt, że w przypadku rezygnacji z podróży można ubiegać się o zwrot nie tylko ceny niewykorzystanego biletu lecz również o zwrot środków za część podróży już odbytej, jeżeli opóźniony lot zniweczył pierwotny plan podróży. Jeżeli jest to konieczne przewoźnik powinien zapewnić bezpłatny rejs powrotny do pierwszego miejsca odlotu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat