REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Konsument - turystyka

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy możemy wierzyć w reklamy biur podróży

W folderze reklamowym biura podróży oferowano mi super warunki w hotelu. W podpisanej umowie zauważyłem, że nie są one już takie same. Organizator powiedział, że umowa może zawierać odmienne postanowienia niż broszura. Czy to prawda?

Dlaczego warto przeczytać umowę o usługi turystyczne

Jeżeli jadąc na wycieczkę korzystasz z usług biura podróży, najpierw przeczytaj umowę. W niej mogą się znaleźć zapisy dotyczące obowiązków, które musisz wypełnić, by później móc domagać się odszkodowania.

Jakiego żądać odszkodowania przy reklamacji wycieczki


Wyjeżdżając na zimowy urlop możemy oczekiwać, że zapewnienia organizatora zostaną spełnione. Jeżeli miejsce naszego kwaterunku nie wygląda tak, jak to opisywał organizator, możemy domagać się odszkodowania.

Last minute także podlega reklamacji

„Chętnie skorzystałbym z oferty last minute, niestety jest to ryzykowne, ponieważ nie podlega ona reklamacji”. To błędne przekonanie często pokutuje pośród turystów.

REKLAMA

Czy biuro podróży odpowiada za przewoźnika

Nabywając wycieczkę po Hiszpanii, kupiłem jednocześnie w biurze podróży bilet lotniczy na samolot do Madrytu. Niestety rejs został odwołany, przez co musiałem skorzystać z innych linii lotniczych. W biurze powiedziano mi, że odszkodowania mogę domagać się tylko od przewoźnika. Czy to prawda?

Ukryte opłaty w cenie biletu lotniczego

Na etapie rezerwacji podróży lotniczej pasażer powinien znać nie tylko ostateczną cenę biletu, ale powinien wiedzieć za co płaci. UOKIK alarmuje, że nie wszyscy przewoźnicy udostępniają pasażerom informację o należnościach, które zawierają się w cenie biletu.

Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków

Gdy wypoczywamy mogą nas spotkać nieoczekiwane i nieprzyjemne zdarzenia, możemy spowodować u innych osób uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia czy też uszkodzenia lub zniszczenia należącego do nich sprzętu. Należy pamiętać o dobrach, które są narażone na uszczerbek w związku z wyjazdem, czy amatorskim uprawianiem sportów.

Odpowiedzialność hotelarza za rzeczy wniesione do hotelu

Korzystając z usług hotelowych sprawdźmy, jaki to rodzaj obiektu i jaką ma kategorię oraz w jakim zakresie świadczy usługi.

REKLAMA

Wynajem samochodów za granicą

Chętnie korzystamy z wypożyczalni samochodów za granicą, gdyż można więcej zobaczyć, samochodem dociera się łatwiej i wygodniej, nie ma ograniczeń charakterystycznych dla wycieczki, można zatrzymać się w dowolnym miejscu. Wynajmując samochód warto znać kilka reguł.

Gdzie się kąpać tego lata - czyli jak sprawdzić czystość kąpielisk w Polsce i w Europie

Lubisz popływać sobie latem w morzu czy jeziorze? Podpowiadamy jak przed wyjazdem sprawdzić czystość kąpielisk w Polsce i w całej Europie. Inspektorzy PIS badają polskie kąpieliska co tydzień.

Kiedy biuro podróży może zmienić cenę wycieczki

Za miesiąc wyjeżdżam na urlop do Włoch. Wycieczkę opłaciłam już kilka miesięcy temu. Wczoraj otrzymałam od biura podróży list z informacją, że ze względu na wzrost kursu euro cena uległa zmianie i muszę dopłacić aż 800 zł. Z tego co pamiętam w okresie, w którym płaciłam za wyjazd kurs euro był zbliżony do obecnego. Czy biuro ma prawo podnieść tak znacznie cenę imprezy?

Opóźniony lot

Nieterminowy odlot samolotu to duża niedogodność dla podróżujących. Jeśli opóźnienie jest znaczne przewoźnik ma szereg obowiązków względem pasażerów. Sprawdź czego możesz się domagać, gdy start twojego samolotu opóźnia się.

Nie ma gotowego wzoru reklamacji

Prawdą jest, że nie ma żadnego specjalnego wzoru reklamacji usługi turystycznej. Jednakże przedstawiamy przykłady pism, które mogą okazać się pomocne.

Jak określić wysokość odszkodowania za nieudaną wycieczkę

Konsument, który reklamuje nieprawidłowo wykonaną usługę turystyczną musi określić w zgłoszeniu reklamacyjnym wysokość żądanego odszkodowania. Obiektywne ustalenie należnej kwoty jest dla konsumentów często niełatwym zadaniem. Istnieją jednak sposoby na obliczenie przysługującego odszkodowania.

Ciąża a podróż samolotem

Ciąża to chwile radosnego oczekiwania ale również czas, w którym kobieta chce żyć swoim normalnym trybem. Jednym z wielu pojawiających się pytań, które dotyczą zagadnienia co można robić w czasie ciąży a czego nie, jest pytanie o podróż samolotem. Oprócz uwzględnienia oczywiście najważniejszej kwestii zdrowia kobiety warto jest przed podróżą zapoznać się z pewnymi zasadami, które dość powszechnie stosowane są przez przewoźników lotniczych.

Odmowa przyjęcia na pokład

Na lotnisku możemy dowiedzieć się, że nie ma dla nas miejsca w samolocie. Może tak się zdarzyć, bowiem przewoźnicy często sprzedają więcej biletów niż jest miejsc na pokładzie, licząc na to, że część pasażerów zrezygnuje z podróży.

Kiedy należy złożyć reklamacje na usługi turystyczne

Jeżeli w trakcie imprezy turystycznej klient stwierdza wadliwe wykonywanie umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora turystyki, w sposób odpowiedni dla rodzaju usługi.

Jak zarezerwować bilet lotniczy

Bilet lotniczy można zarezerwować na wiele sposobów. Z pomocą przychodzą nam takie środki komunikacji jak Internet czy telefon, możliwa jest również rezerwacja tradycyjna w biurze przewoźnika. W każdym przypadku rezerwacji należy zwrócić uwagę na pewne elementy.

Zgubiony lub uszkodzony bagaż

W momencie, gdy oddajemy bagaż na lotnisku zdajemy się na profesjonalizm przewoźnika i liczymy, że bagaż dotrze razem z nami do celu w stanie nienaruszonym. Zdarzają się jednak sytuacje, że bagaż wraca do nas uszkodzony lub ginie w czasie podróży. W przypadku takim nie jesteśmy jednak bezradni gdyż przysługują nam roszczenia odszkodowawcze.

Taryfy lotnicze

Ostatnio rezerwowałam bilet lotniczy. W trakcie dokonywania transakcji konsultant linii lotniczych często posługiwał się pojęciem taryfy lotniczej. Co dokładnie oznacza ten zwrot?

Cena biletu lotniczego

Chciałam odwiedzić syna w Dublinie. Skusiła mnie jedna z reklam, w której linie lotnicze zapraszają do zakupu biletu po 1 zł. Gdy dokonywałam rezerwacji okazało się, że podana w reklamie cena nie uwzględniała opłat lotniskowych, paliwowych i podatku. W rezultacie za bilet zapłaciłam dużo więcej niż 1 zł. Czy linie lotnicze mogą podawać w reklamie cenę, która w rzeczywistości nie jest cena końcową?

Bagaż podręczny

Rozpoczynając podróż samolotem, z któregokolwiek lotniska położonego na terenie Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii oraz Szwajcarii musimy zwrócić uwagę na zawartość naszego bagażu podręcznego. Sprawdź, których produktów nie możesz swobodnie zabrać ze sobą na pokład.

Czy można zwrócić bilet lotniczy

W marcu dokonałem rezerwacji biletu lotniczego do Hiszpanii. Lot ma się odbyć w maju, jednak z przyczyn osobistych nie mogę odbyć zaplanowanej podróży i chciałbym zwrócić bilet. Linie lotnicze odmawiają mi zwrotu pieniędzy i powołują się na postanowienia regulaminu. Wiele konkurencyjnych linii lotniczych dopuszcza zwrot biletu przed terminem wylotu. Czy postępowanie przewoźnika, z którym mam umowę jest zgodne z prawem?

Zmiana ceny wycieczki a kursy walut

Miesiąc temu wykupiłam wycieczkę wakacyjną do Grecji. Dwa dni temu otrzymałam informacje o podwyższeniu kosztów wyjazdu z powodu wzrostu kursu euro. Ten argument wydaje mi się bezzasadny. Czy biuro podróży ma prawo do podniesienia ceny za wycieczkę ?Dodam, iż do wyjazdu zostały dwa miesiące.

Przed wyjazdem

Wahania kursów walut mogą być zmartwieniem nie tylko dla osób spłacających kredyty hipoteczne. Również wakacyjny wyjazd za granicę może okazać się droższy niż planowaliśmy. UOKiK przypomina o prawach konsumentów korzystających z usług biur podróży.

"Wakacyjne" umowy

Na wakacyjny wyjazd czekamy cały rok, dlatego chciałabym, aby wszystko było zgodnie planem. Jakie dokumenty powinien otrzymać klient decydując się na konkretną wycieczkę?

Hotelowa kradzież

Podczas ostatniego urlopu zdarzyła mi się niemiła sytuacja. Z pokoju hotelowego skradziono mi biżuterię. Do kogo powinnam skierować roszczenie: do biura podróży czy właściciela hotelu? W recepcji zauważyłam tabliczkę z napisem informującym, iż hotel nie odpowiada za rzeczy wniesione do hotelu.

Co zrobić jeśli zostanie zmieniony termin wycieczki

Kilka miesięcy temu wykupiłam wycieczkę do Portugali. Wylot planowany był na 2 lutego. Jednak miesiąc przed podróżą otrzymałam informacje z biura podróży, że niestety wycieczka została odwołana. Co mogę takiej sytuacji zrobić. W chwili obecnej nie znajdę już tak korzystnej oferty cenowej.

Umowa z biurem podróży

Do wakacji co prawda zostało dużo czasu, jednak ja zastanawiam się nad wyborem wycieczki na przełomie lipca i sierpnia. Pierwszy raz będę korzystała z oferty biura podróży. Wiem, iż decydując się na konkretny wyjazd trzeba podpisać umowę. Boję się, że przeoczę ważne kwestie i wyjeżdżając spotka mnie niemiła niespodzianka. Na co powinnam zwrócić uwagę?

Odszkodowanie czy zadośćuczynienie za nieudaną wycieczkę

Wyjeżdżając na urlop liczymy na odpoczynek od dnia codziennego i związanego z nim stresu. Gdy na miejscu okazuje się, że hotel, w którym nas zakwaterowano, w ogóle nie przypomina 5-gwiazdkowej rezydencji wybranej przez nas z katalogu biura podróży, a zamiast widoku na morze za oknem rozciąga się hałaśliwa ulica, jesteśmy źli i sfrustrowani. Czy w takiej sytuacji możemy domagać się czegoś więcej niż odszkodowania za nieprawidłowo wykonane zobowiązanie?

Odwołany lot – prawa pasażerów linii lotniczych

Opóźnienia w transporcie lotniczym są, niestety, zjawiskiem codziennym. Jeśli mamy wątpliwości, czy wszystko jest w porządku, upewnijmy się, sprawdzając na monitorach wyświetlających informacje, czy jesteśmy przy odpowiedniej bramce (gate), następnie sprawdźmy czy nasz samolot jest spóźniony, czy odwołany. Na lotnisku możemy też dowiedzieć się, że nie ma dla nas miejsca w samolocie.

Zanim podpiszemy umowę z biurem podróży

Zanim podpiszemy umowę z biurem podróży zbierzmy jak najwięcej informacji na jego temat, a także przyjrzyjmy się dokładnie ofercie. Ustalmy czy biuro występuje w charakterze organizatora, pośrednika, czy agenta, ponieważ odpowiedzialność za realizację wycieczki spoczywa właśnie na organizatorze, a nie na agencie. W praktyce biura często sprzedają zarówno własną ofertę, jak też oferty innych usługodawców. Poza tym sprawdźmy jak długo biuro działa na rynku i jaką cieszy się renomą.

Czy można złożyć reklamacje grupową do biura podróży

Wyjechaliśmy na wycieczkę do Hiszpanii. Już po przybyciu na miejsce okazało się, że nie będzie to nasz wymarzony wypoczynek. Prawie żaden z warunków umowy nie został dotrzymany. Począwszy od hotelu, jego standardu, położenia, wyżywienia, transportu lotniczego itp. Ponieważ nasze rozgoryczenie podzielali wszyscy turyści postanowiliśmy złożyć wspólną reklamacje do biura podróży. Jednak nie chciano nam jej przyjąć i kazano składać pismo każdemu z osobna. Czy mieli do tego prawo?

Przedmioty zabronione w samolocie

Okres świąteczny i chęć spędzenia czasu z bliskimi sprzyja podróżom, szczególnie jeżeli nasza rodzina znajduje się poza granicami kraju. Ze względu na wygodę i krótki czas podróży coraz częściej korzystamy z transportu lotniczego. Przed zjawieniem się na lotnisku warto jest jednak dokładnie sprawdzić czego nie możemy ze sobą zabrać.

Kontrola usług hotelarskich

Inspekcja Handlowa po raz kolejny skontrolowała przedsiębiorców świadczących usługi hotelarskie. Oceniano czy usługi te są świadczone w sposób zgodny z prawem oraz czy nie naruszają praw konsumentów.

Podwyższenie ceny za wycieczkę

Wykupiłam wycieczkę do Egiptu. Podróż ma odbyć się za miesiąc. Jednakże już teraz otrzymałam wezwanie do dokonania dopłaty ze względu na wzrost kosztów opłaty paliowej. Czy biuro podróży może ode mnie żądać tego typu zapłaty? Czy mogę tej sytuacji odstąpić od umowy?

Co to jest oferta last minute

Byłam ostatnio w biurze podróży. Zaoferowano mi wycieczkę typu last minute, ale co to dokładnie oznacza? Czy turysta może korzystać z takich samych prawa i obowiązków jak w przypadku zwykłej wycieczki?

Co przysługuje turyście w ramach ubezpieczenia

Czy ubezpieczenia turystyczne są regulowane w przepisach, czy są jakieś sztywne normy, które opisują, co w ramach ubezpieczeń turystycznych przysługuje turyście, który z nich korzysta?

Czy ubezpieczenie turystyczne jest potrzebne

Wykupiłam zagraniczną wycieczkę sylwestrową. Znajoma bardzo się zdziwiła, gdy jej powiedział, że nie zawarłam przy tej okazji umowy ubezpieczenia. Po co ubezpieczać się przed wyjazdem turystycznym, czy warto korzystać z ubezpieczeń turystycznych?

Jakie są rodzje ubezpieczeń turystycznych

Jestem zainteresowana wykupieniem ubezpieczenia turystycznego. Jak się kształtuje oferta ubezpieczeń turystycznych na polskim rynku i na co zwracać uwagę przy ich wyborze?

Odstąpienie od umowy

Odstąpić od umowy o usługę turystyczną można tylko w określonych przypadkach i nie może nastąpić bez powodu. Przyczyną rezygnacji może być np. zmiana istotnych warunków umowy. W innym razie trzeba liczyć się z koniecznością zapłaty kary umownej.

Nieprawidłowo wykonana usługa turystyczna

Organizator turystyki jest odpowiedzialny za nienależyte wykonanie usługi turystycznej. Jeżeli wycieczka jest  organizowana w sposób inny niż umawiano się podczas zawierania umowy, np. hotel ma inne położenie albo jest o niższym standardzie, to można żądać stosownego odszkodowania.

Co to jest świadczenie zastępcze

Organizator turystyki, który w czasie trwania danej imprezy turystycznej nie wykonuje przewidzianych w umowie usług, stanowiących istotną część programu tej imprezy, ma obowiązek wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenie zastępcze.

Za co biuro podróży nie odpowiada

Biuro podróży odpowiada za niewykonanie umowy zawartej z konsumentem albo jej nieprawidłowe wykonanie. Jest jednak parę wyjątków od tej zasady. Przykładem może być np. zaistnienie siły wyższej.

Obowiązki informacyjne organizatora turystyki

Kolorowe foldery, broszury reklamowe kuszą klientów swoją atrakcyjnością i dobrą ceną. Nie można jednak zapomnieć, że wszystkie zwarte w nich informacje muszą być prawdziwe, aby konsument znał warunki umowy przed jej zawarciem.

Kiedy cena za wycieczkę może zostać podwyższona

Prawdą jest, że istnieje obowiązek dotrzymywania umów. Dotyczy to również obowiązku  zachowania stałej wysokości ceny. Chodzi o to, że konsument musi wiedzieć przed zawarciem umowy ile ma zapłacić i że jest to stawka, która się nie zmieni. Prawo o usługach turystycznych przewiduje jednak możliwość podwyższenia ceny w kilku przypadkach.

Co powinno znajdować się w umowie o świadczenie usług turystycznych

Zanim podejmiemy decyzję o zawarciu umowy z konkretnym biurem podróży należy dokładnie przeczytać umowę. Trzeba pamiętać, że powinny się w niej znajdować szczegółowe dane odnośnie organizatora turystyki oraz programu wycieczki.

Czy są przepisy regulujące podróż samolotem przez osoby niepełnosprawne

Pragnę wybrać się w odwiedziny do mojej córki, która mieszka w USA. Podróż muszę odbyć samolotem. Ponieważ jestem osobą niepełnosprawną, to chciałabym wiedzieć czy istnieją jakieś specjalne przepisy w tej kwestii.

Ile czasu na rozpatrzenie reklamacji ma biuro podróży

Brałem udział w wycieczce, jednak okazało się, że nie wszystko było zgodne z zawartą z biurem podróży umową. Nie mogłem uczestniczyć we wskazywanych wcześniej wycieczkach. Hotel był niższej klasy od wskazywanej w umowie. Trzy tygodnie po powrocie postanowiłem złożyć reklamację. W odpowiedzi usłyszałem, że nie może być ona przyjęta, bo termin na składanie reklamacji wynosi dwa tygodnie. Czy faktycznie reklamacja mi już nie przysługuje? 

REKLAMA