W jakiej sytuacji możemy złożyć reklamację?
Reklamację możemy złożyć w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych.
Chodzi tu zarówno o sytuację, gdy biuro podróży nie wykonało przewidzianych w umowie usług, jak również, gdy bez zgody klienta dokonało niekorzystnych zmian, np. podwyższyło cenę bez uzasadnionej przyczyny.
Zobacz również: Jak sporządzić reklamację?
Termin na złożenie reklamacji
Należy pamiętać, że termin na złożenie reklamacji – zgodnie z ustawą o usługach turystycznych z 29.08.1997 r. - wynosi 30 dni od dnia zakończenia imprezy.
Czego możemy żądać od biura podróży?
W przypadku, gdy biuro nie wywiązało się z umowy możemy wystąpić do niego z roszczeniami odszkodowawczymi i żądać zwrócenia pieniędzy.
Polecamy serwis: Konsument - turystyka
Kiedy biuro nie ponosi odpowiedzialności?
Wyłączenie odpowiedzialności biura podróży za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy następuje wówczas, gdy owo niewywiązanie się z warunków umowy było spowodowane wyłącznie działaniem lub zaniechaniem klienta lub osób trzecich - jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć - lub siłą wyższą.
Termin na odpowiedź biura podróży na reklamację
Biuro podróży ma obowiązek odpowiedzi klientowi na złożoną przez niego reklamację. Może zarówno uwzględnić jego roszczenia, jak również odmówić uwzględnienia reklamacji. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji, biuro podróży zobowiązane jest do szczegółowego uzasadnienia na piśmie przyczyny odmowy.
Informacja taka powinna zostać przekazana klientowi w ciągu 30 dni. W przypadku braku takiej informacji we wskazanym terminie, uznaje się reklamację za uzasadnioną i uznaną przez organizatora. Musi on wówczas wywiązać się wobec klienta ze wszystkich roszczeń z jakimi ten występował.
Pobierz: Bezpłatny wzór reklamacji usługi turystycznej
Podstawa prawna: Ustawa o usługach turystycznych z 29.08.1997 r.