Pamiętaj o tym wykupując imprezę sylwestrową
REKLAMA
REKLAMA
Kupując bilet wstęp na bal, czy wyjeżdżając na sylwestrową zabawę wraz z biurem podróży, zawieramy umowę. Tym samym mamy pełne prawo oczekiwać, że impreza będzie udana i zostanie przeprowadzona zgodnie z tym, co zostało nam przyrzeczone.
REKLAMA
W razie, gdyby zamiast szampana było wino musujące, a szwedzki stół nie wyglądał tak okazale, jak prezentował nam organizator, będziemy mogli dochodzi odpowiedniego odszkodowania za nieprawidłowe wykonanie umowy. Aby jednak mieć taką możliwość, warto jednak zadbać o to wcześniej.
Umowa na piśmie
Aby wszystko było tak jak należy warto zadbać o to, by wszystkie zapewnienia organizatora były zawarte na piśmie. Najlepszym zabezpieczeniem będzie podpisanie pisemnej umowy, w której postanowieniach zostaną zawarte wszelkie szczegóły. Ilość, rodzaj i jakość potraw, gwarantowane przez organizatora napoje i alkohol, zespół muzyczny, czy wszelkie dodatkowe atrakcje o których nas zapewniono powinny znaleźć się w umowie.
Zabezpiecz się i zażądaj zawarcia umowy na piśmie. Upewnij się, że w jej treści będą zawarte wszystkie obietnice organizatora balu.
Warto również, zawierając umowę z organizatorem balu zatroszczyć się o odpowiednie zabezpieczenie naszych roszczeń. Zgodnie z art. 471 Kodeksu cywilnego w przypadku nieprawidłowego wykonania umowy lub niewykonania organizator będzie zobowiązany do naprawienia szkody wynikłej z tego faktu.
Zadaj pytanie: Forum
Imprezy z biura turystycznego
W przypadku osób, które sylwestra spędzą na imprezie organizowanej przez biuro turystyczne, należy przede wszystkim pamiętać o prawach, jakimi dysponują turyści.
Co do zasady informacje zawarte w folderach, czy broszurach stanowią treść umowy, jeżeli w niej samej nie zawarto odmiennych postanowień. Dlatego też decydując się na ofertę biura nie powinniśmy poprzestać jedynie na zaznajomieniu się z reklamą. Nie oznacza to jednak, że organizator w reklamie może nas wprowadzać w błąd.
Zobacz: Czy reklama wiążę biuro podróży?
REKLAMA
W przypadku nieprawidłowego wykonania umowy przez biuro uczestnik imprezy turystycznej będzie mógł złożyć reklamacji i domagać się odpowiedniego odszkodowania. Możemy tego dokonać na ręce pilota wycieczki, który ma obowiązek potwierdzić przyjęcie reklamacji. W razie jej niezałatwienia powinien również niezwłocznie przekazać ją organizatorowi.
W reklamacji powinniśmy określić jakiego odszkodowania za uchybienia będziemy się domagać. Organizator powinien się ustosunkować do tego w terminie 30 dni od dnia zakończenia wycieczki. Jeżeli tego nie dokona uważa się, że nasza reklamacja została uznana.
W przypadku nieprawidłowego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych można również domagać się zadośćuczynienia za zmarnowany urlop.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat