Na jaką pomoc hotelu może liczyć jego gość
REKLAMA
REKLAMA
Będąc gościem hotelowym możemy często liczyć na bezpłatną pomoc w różnych sytuacjach, jaką gotów jest nam świadczyć hotel. Może być to np.:
REKLAMA
1. zorganizowanie opieki nad dziećmi gości hotelowych,
2. budzenie,
3. zamówienie taksówki,
4. załatwienie rezerwacji pokoju w innym hotelu,
5. udzielenie informacji turystycznych czy
6. zorganizowanie rozgrywek sportowych lub imprez rekreacyjnych dla gości hotelowych.
Zobacz również serwis: Konsument - turystyka
Hotelowa centrala telefoniczna
Do tej grupy usług należy też zaliczyć usługi hotelowej centrali telefonicznej, umożliwiające gościom hotelowym korzystanie z zamiejscowych i miejscowych rozmów telefonicznych, połączeń faksowych czy internetowych. Takie pośrednictwo wiąże się zazwyczaj z doliczaniem, zwłaszcza przez hotele wyższych kategorii, marży przekraczającej często nawet o 100 lub 200% wysokość opłat pobieranych przez operatorów telekomunikacyjnych. Wysokość i samo stosowanie marż jest sprawą dyskusyjną. Problemy te straciły na znaczeniu w wyniku rozwoju telefonii komórkowej oraz coraz częstszego udostępniania gościom hotelowym nieodpłatnego dostępu do Internetu, co ma znaczenie marketingowe.
Charakter umowy
REKLAMA
Wskazane wyżej usługi mogą być świadczone w ramach umowy hotelowej albo na podstawie odrębnie zawartych umów. Znajdują wówczas odpowiednie zastosowanie przepisy kodeksowe o zleceniu. Oznacza to konieczność uwzględnienia cech specyficznych sytuacji, w których takie czynności faktyczne są wykonywane. Potocznie takie usługi są także nazywane zleceniem. Właściwie jednak są to umowy o usługi zbliżone do zlecenia i mogą mieć charakter zarówno odpłatny, jak i nieodpłatny.
Właśnie z umowy lub z okoliczności wynika najczęściej, że takie umowy zawierane przez zakład hotelarski są nieodpłatne, chociaż zlecenie jest z reguły odpłatne. W zleceniu przyjmujący zlecenie może domagać się zwrotu wydatków poniesionych w celu należytego wykonania zlecenia. Jednak w praktyce hotelarskiej raczej nie ma takiego zwyczaju i nie żąda się zwrotu kosztów rozmowy telefonicznej związanej z zamówieniem taksówki, czy miejsca w innym hotelu.
Zobacz również: Programy lojalnościowe w hotelach
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat